"Exista unele propuneri de a externaliza sectorul de transport intern al pasagerilor. Noi exploatam un numar mare de masini – autoturisme si camione, precum si un garaj care se ocupa de intretinerea acestora. Este o activitate foarte specializata. Ne-am gandit doar, insa nu s-a luat o decizie", a declarat Augustine Kochuparampil, CEO ArcelorMittal Galati.

Cedarea gestionarii flotei auto a combinatului ar fi a treia mare externalizare realizata de companie in aceasta perioada, dupa concesionarea fabricii de oxigen catre Linde Group si dupa planificarea unei tranzactii similare in cazul fabricilor de var.

"Se va externaliza si activitatea fabricilor de var. Intentionam sa finalizam externalizarea acestora in urmatoarele 30-60 de zile", a afirmat Augustine Kochuparampil, fara a rosti numele companiei care va prelua activitatea fabricilor de var.

In ceea ce priveste fabrica de oxigen, aceasta a fost concesionata de Linde Group, care s-a angajat ca va moderniza echipamentele existente si va construi o noua unitate de separare a aerului, cu o capacitate de 2.000 de tone de oxigen pe zi, valoarea totala a investitiilor depasind 100 de milioane de euro.

Citeste si:

Kochuparampil a explicat ca externalizarea activitatilor auxiliare de pe platforma siderurgica va ajuta compania sa-si concentreze eforturile investitionale pe activitatea de baza: producerea de otel. In acest sector, externalizarile sunt excluse categoric.

"In ceea ce priveste activitatea de baza a combinatului, nu vom externaliza nimic din aceasta pentru ca noi suntem experti in otel", a spus directorul general al combinatului galatean.

ArcelorMittal este cea mai mare companie de otel din lume, avand 330.000 de angajati in peste 60 de tari. In Romania, compania detine combinatele de la Hunedoara si Galati, producatorii de tevi din Roman si Iasi, precum si operatorul portuar Romportmet Galati.