“Ritmul de crestere medie de 12-15% va continua si in urmatorii 3-4 ani. Incepand cu 2008, piata se maturizeaza. Pe anumite segmente, piata vopselelor decorative se transforma, influentata si de legislatia europeana. Este cazul segmentului emailurilor acrilice decorative, care se va dezvolta puternic in urmatorii ani, vizand inlocuirea, pana in 2010, a produselor alchidice, pe baza de solvent”, a declarat, pentru Wall-Street, directorul executiv al Fabryo Coropration, Aliz Kosza (foto).

Orientarea spre calitate a determinat cresterea portofoliului Fabryo prin includerea emailurilor ecologice Savana in 17 culori si diversificarea gamei de optiuni cromatice pana la 50 de nuante.

“La Fabryo, in primele cinci luni, cresterea vanzarilor (cantitative) la produsele premium este spectaculoasa: lider este marca Savana, unde sunt cresteri intre 45% si 100%, in functie de categoria de produs”, a continuat Kosza, remarcand si o crestere aproape dubla, la colormixuri.

Ponderea cea mai mare din vanzarile Fabryo este reprezinta de lacurile si vopselele decorative, in proportie de 85%, conform declaratiilor directorului executiv, 80% din produsele companiei fiind si ecologice. Anul trecut, vopselele decorative au adus companiei Fabryo incasari de peste 35 milioane de euro, in conditiile in care cifra de afaceri a ajuns la 42 milioane de euro, cu 30% mai mult decat in anul 2006.

“Piata vopselelor decorative se maturizeaza intr-un ritm accelerat, optiunile de consum se schimba rapid, iar implicarea in luarea deciziei de cumparare a consumatorului final este tot mai importanta”, explica Kosza, mentionand dezvoltarea produselor personalizate si a celor ecologice, in special in gama premium.

Anul acesta, planurile Fabryo prevad o crestere minima de 30%, peste media industriei. In primele patru luni ale anului, Fabryo a realizat un avans de 26% pe vanzari.Compania a inregistrat cresteri valorice nete de 43% pe segmentul vopsele lavabile, tencuieli si amorse, de 10% pe segmentul emailuri si grunduri si un plus de 41% pe lacuri.

Citeste si:

In 2007, compania a finalizat investitia de 15 milioane de euro in platforma de productie din Popesti-Leordeni, momentan fiind in derulare doar proiectele de mediu. Compania nu va deschide in urmatoarea perioada o noua unitate de productie, concentrandu-se pe amenajarea magazinelor de prezentare (showroom-uri)si dotarea lor cu masini de colorat.

“Continuam sa investim in piata: deja am suplimentat numarul masinilor de colorat cu 70, este in curs si amenajarea magazinelor proprii de prezentare (show-room). Platforma de la Popesti Leordeni are o capacitate de productie suficient de mare, incat sa ne permita o dezvoltare alerta in urmatorii ani. Este in curs de finalizare si fabrica de adezivi, la Bau-Profil, unde estimam inceperea productiei in septembrie”, a spus Kosza.

Aceasta apreciaza ca extinderea retelelor si intrarea noilor jucatori (OBI) “va schimba harta retailului pe segmentul de materiale constructii”, iar numarul producatorilor va creste semnificativ la nivel regional, pe segmentul de consum economic.

Fabryo, companie controlata de familia Guzu si fondul de investitii suedez Oresa Ventures, este unul dintre primii trei producatori de vopsea pe piata romaneasca, alaturi de Policolor si Kober. Platforma Fabryo este cea mai mare din Europa de Sud Est si are o capacitate de 250 tone/ zi, pe o suprafata de 50.000 metri patrati.

La sfarsitul lunii trecute, Oresa Ventures a semnat un nou acord cu actionarii Fabryo Corporation, crescandu-si participatia in companie de la 49% la 85%. "Ultimii doi ani ne-au intarit increderea in potentialul Fabryo Corporation si in piata de vopsele decorative din Romania", a declarat atunci Laurentiu Ispir, director de investitii al Oresa Ventures.

Portofoliul Fabryo include vopsele, lacuri, emailuri, amorse, adezivi, grund si produse chimice pentru autoturisme, comercializate sub marcile Savana, Innenweiss, Rost, Guzu si Ekonomic.