Piata romaneasca de incaltaminte va depasi anul acesta valoarea de 1,4 miliarde de euro, in crestere cu peste 100 de milioane euro fata de anul 2007.
In ceea ce priveste volumul pietei autohtone "cele peste 2.200 de firme de profil produc circa 70 de milioane de perechi de incaltaminte pe an", a precizat Doru Mladin, presedintele Organizatiei Patronale Pielarie si Incaltaminte (OPPINC).

Insa, din totalul productiei de incaltaminte, peste 97 la suta este destinat exportului. "Ponderea produselor autohtone in piata romaneasca de retail este foarte scazuta, iar acest lucru este cauzat de sistemul lohn, care, desi in scadere fata de alti ani, continua sa reprezinte sub o forma sau alta, modalitatea de baza de lucru in aceasta industrie. Din pacate nu putem nega necesitatea lohn-ului care ofera siguranta in continuitatea activitatii, dar da rezultate economice mult reduse, nepermitand investitii si dezvoltare pe termen lung", a explicat Doru Mladin.

Acesta a adaugat din productie care merge la export, "mare parte, circa jumatate, este reprezentata inca de contracte de lohn in proportie de 100%, diferenta fiind lohn-uri partiale in care produsul final se realizeaza in participatiune intre producator si clientul final extern".

Potrivit OPPINC, industria romaneasca de incaltaminte este, din punct de vedere al calificarii si tehnologiei, la aceeasi parametri cu media Uniunii Europene, dar peste tarile fost comuniste, cum sunt Bulgaria, Cehia sau Polonia.

In privinta materiilor prime si materialelor pentru sectorul de profil, productia autohtona este mult sub necesarul industriei, in acest mod firmele fiind nu numai dependente dar si vulnerabile in fata importurilor, potrivit presedintelui patronatului.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri