Transferul foarte rapid pe umerii consumatorilor romani al efectelor cresterii pretului petrolului pe piata internationala este exagerat si in beneficiul excesiv de mare al companiilor petroliere care dispun de retele proprii de distributie en detail. Ajuns la cotatii record, socul pretului mondial al petrolului se resimte din ce in ce mai puternic la Bucuresti. Anuntul scumpirii carburantilor este dat de catre Dinu Patriciu, presedintele Rompetrol, ori de OMV-Petrom.

Imediat, Lukoil, Mol si ceilalti jucatori reactioneaza prin majorarea preturilor. Consiliul Concurentei tace, chiar daca a anuntat o investigatie. Profiturile rafinariilor sunt tot mai mari, iar daca ai si benzinarii, si te numesti Petrom, Lukoil sau Rompetrol vei inregistra profituri uriase. Un calcul al revistei Capital arata ca, in cazul titeiului de tip URAL, prelucrat la Petromidia, diferenta dintre cotatia internationala si vanzarea la pompa este de 800 de euro la tona (de la putin peste 200 de euro la peste 1.000 euro).

Accizele si taxele legale reprezinta putin peste 500 euro. Raportand valoarea produsului la valoarea materiei prime obtinem o valoare adaugata de 50% (fara egal in alte ramuri industriale), aceasta fiind distribuita pe orizontala unor segmente importante ale economiei (energie, transporturi, constructii, utilaje etc.). De fapt, costurile ori sunt mari, ori sunt ascunse in contracte paguboase.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri