Obiectul tranzactiei a constat in transmiterea tuturor drepturilor asupra marcilor care contin cuvintele Gerovital, Aslan, Ana Aslan, GC sau combinatii ale acestora din patrimoniul Gerovital Cosmetics catre Farmec SA.

In contextul in care, la nivelul anului 2007, marca Gerovital produsa de Farmec detinea o cota de piata de 13,5%, iar cea produsa de Gerovital Cosmetics de 1,7%, tranzactia a fost evaluata la 1,2 milioane euro. Procesul efectiv de achizitionare a marcii s-a intins pe o perioada de sase luni, iar tratativele la peste un an.

Planurile Farmec legate de marca Gerovital se vor axa in principal pe dezvoltarea de noi produse cu timpi scurti de actiune si beneficii multiple pentru consumator.

"Sa nu uitam ca produsele Gerovital sunt primele produse anti-age din lume, la Farmec Cluj s-a facut prima crema Gerovital, iar productia acesteia nu s-a oprit de peste 40 de ani (...) Vom sustine marca cu noi produse cu efect instant, care vor actiona la suprafata pielii, dar si cu produse care vor actiona in profunzime", a declarat Liviu Turdean, directorul general al companiei.

Citeste si:

Compania estimeaza ca aproximativ 60% din bugetul anului 2009 va fi alocat investitiilor in cercetare, productie si promovare a marcii Gerovital.

De asemenea, directorul de marketing al Farmec, Ioana Borza, a declarat ca pentru urmatorii trei ani investitiile se vor ridica la 10,5 milioane euro. Aceasta a precizat ca investitiile de anul trecut, in retehnologizare si modernizarea laboratoarelor, au depasit 3,5 milioane euro.

Ioana Borza a mai spus ca exporturile reprezinta 10% din cifra de afaceri a companiei insa, odata cu preluarea drepturilor asupra marcii Gerovital, compania se asteapta pentru urmatorii doi, trei ani la exporturi de pana la cinci milioane de euro. Produsele Gerovital reprezinta in acelasi timp 80% din totalul exporturilor companiei si sunt distribuite in 40 de tari de pe mapamond. Vanzarile din aceasta marca reprezinta 18% din totalul cifrei de afaceri a Farmec.

Conform datelor furnizate de compania de studii de piata AC Nielsen, valoarea produselor Gerovital comercializate de Farmec pe piata locala in 2007 era de aproximativ doua milioane de euro. In primele patru luni ale anului Farmec a realizat o cifra de afaceri de sapte milioane de euro, in crestere cu 21% fata de perioada similara din 2007 si un profit operational de 850.000 de euro, in crestere cu 55% fata de aceeasi perioada din 2007. Pentru anul acesta compania estimeaza o cifra de afaceri de peste 24 milioane euro, cu 15% mai mult decat anul trecut cand a realizat o cifra de afaceri de 21,5 milioane euro.