Conflictul dintre compania germana Campina si compania franceza Danone a inceput in 2005, cand francezii au lansat pe piata romaneasca marca "Danone Frutisima". Descoperind ca marca nu este inregistrata, germanii au cerut Danone sa inceteze folosirea denumirii "Frutisima" pe teritoriul Romaniei, din cauza similitudinii cu "Fruttis", marca lansata de Campina in 1992 si protejata in tara noastra pana in 2012.

Ca urmare a sesizarii celor de la Campina, Danone a facut demersuri pentru a inregistra "Frutisima", iar Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) a admis cererea in martie 2006. Problema s-a mutat in curtea OSIM, deoarece reprezentantii Campina s-au opus inregistrarii si au castigat. Ulterior, Danone a contestat decizia OSIM de respingere a inregistrarii "Frutisima" si cazul a ajuns la Comisia de Reexaminare Marci a OSIM, care a decis, in decembrie 2007, ca nu exista riscul asocierii intre "Campina Fruttis" si "Danone Frutisima".

In consecinta, Campina s-a adresat Tribunalului Bucuresti, contestand decizia OSIM din decembrie 2007. Prima infatisare va avea loc in data de 25 septembrie.

Citeste si:

In paralel, dupa ce Campina a obtinut o prima decizie favorabila la OSIM, reprezentantii companiei germane s-au adresat si instantei cu o actiune impotriva Danone, care nu a incetat folosirea denumirii "Frutisima". Campina a cerut Tribunalului Bucuresti sa oblige compania franceza sa inceteze comercializarea si publicitatea pe teritoriul Romaniei a denumirii "Frutisima" si sa retraga produsele de acest gen de pe piata. Tribunalul a respins, insa, actiunea Campina, in 2006. Compania germana s-a adresat ulterior Curtii de Apel Bucuresti, unde a pierdut, de asemenea. Cazul ajunge pe rolul Inaltei Curti de Casatie si Justitie care decide, in 12 februarie, ca Danone a imitat fraudulos marca "Fruttis" a celor de la Campina, existand risc de confuzie si asociere pentru consumatori intre "Danone Frutisima" si "Campina Fruttis".

Tribunalul Bucuresti va relua, in data de 16 septembrie, un alt proces intentat de Campina celor de la Danone, in care compania germana cere, printr-o actiune separata, repararea prejudiciului produs prin lansarea pe piata romaneasca a marcii "Frutisima". Valoarea daunelor produse va fi stabilita in urma unor expertize. Deocamdata, reprezentantii Campina sustin ca, prin comercializarea iaurturilor de fructe, Danone a determinat scaderea vanzarilor la iaurturile de fructe "Fruttis", cresterea costurilor aditionale si obtinerea de catre Danone a unor profituri nejustificate.