Vanzarile globale ale grupului Renault au crescut cu 3,6% in prima jumatate a anului, cifra totala fiind de 1.355.621 de vehicule, fata de 1.308.000 de automobile inregistrate in perioada similara a anului trecut, Renault acaparand 4,2% din piata globala a autoturismelor. Cresterea economica din afara Europei a marit vanzarile companiei in prima jumatate a anului, insa vanzarile de pe piata vest-europeana s-au diminuat din cauza cererii scazute si a modelelor invechite promovate de companie.

Reprezentantii companiei au declarat ca vanzarile vor cunoaste o curba ascendenta in a doua jumatate a anului, datorita succesului repurtat de Logan si de lansarea modelului Clio 3, al optulea produs Renault care obtine maximul de cinci stele in testele de siguranta. In afara Europei, Renault sta bine, avand un procent de vanzari de 16,8%, dar pe piata vest-europeana situatia nu este prea buna, inregistrandu-se o scadere a vanzarilor de autoturisme si autoutilitare cu 0,8% fata de anul trecut. In aceasta regiune, Renault a vandut 808.991 autoturisme, in scadere cu 2,2% fata de prima jumatate a anului trecut. Rezultate slabe au fost obtinute de Renault in Turcia si Europa Centrala. Declinul din Europa Centrala a fost de 12%, fata de primele sase luni ale lui 2004. Cele mai importante reduceri s-au inregistrat in Polonia, 31,3%, si Ungaria, 10,1%.

Vanzarile acestei marci au totalizat pe piata romaneasca 11.226 de autoturisme si autovehicule comerciale usoare in prima jumatate a acestui an, fata de 5.170 de unitati marca Renault comercializate in perioada similara a anului trecut.

Ieri au fost date publicitatii si datele de vanzari ale uzinei Dacia pe primele sase luni ale anului. In primul semestru al acestui an, Dacia a vandut 79.068 de vehicule, in crestere cu 89,5% fata de perioada similara a anului trecut, a declarat directorul comercial al societatii, Jean - Michel Sicre. Estimarile Dacia indica, pentru acest an, vanzari de 110.000 de autovehicule.

Pe piata romaneasca au fost comercialializate 62.763 de unitati, ceea ce reprezinta mai mult decat vanzarile pe intregul an 2003. Dacia detine o cota de piata de 50% in domeniul autovehiculelor, cota aflata in crestere cu 2-3% pe an, incepand cu 2003.

Exporturile au totalizat 16.305 unitati (din care s-au vandut 14.290 de vehicule) nivel similar cu intreg exportul pe tot anul 2004. Turcia, Serbia, Ungaria, Cehia si Algeria au fost tarile in care Dacia a avut cel mai mare succes. Logan a fost lansat recent in Franta, Spania si Germania, tari unde au fost primite peste 7.700 de comenzi din totalul de 26.000 de comenzi pentru export.

Citeste si:

Cel mai bine vandut model pe plan intern si extern este Logan. „Evolutia Logan a depasit asteptarile noastre astfel ca Dacia a creat anumite dificultati dealerilor Renault din Franta in comercializarea modelului Clio“, a adaugat Sicre. El a respins ceea ce un cotidian francez numea politica Renault de ingradire a accesului Loganului pe piata straina.

Aproape jumatate (45%) din autoturismele Logan vandute in Romania au fost din versiunile cu un nivel ridicat de echipare, Laureate si Ambition, 26% dintre clienti preferand motorizarea mai puternica, de 1,6 litri si 90 de cai putere.

„Printre obiectivele pe care ni le-am propus pentru semestrul al doilea se numara extinderea comercializarii Logan in Europa de Vest, marirea capacitatilor de productie din Romania, deschiderea fabricilor din Maroc si Columbia si cresterea exporturilor de CKD-uri (seturi de componente) catre Rusia“, a spus Sicre.

Logan pe motorina din septembrie

Incepand din 7 septembrie, romanii vor afla preturile la Loganul pe motorina (1,5 dci, 65 CP), si tot din aceasta data vor putea sa comande aceasta masina. Primele masini vor ajunge la beneficiari, dupa 23 septembrie. Oficialii francezii de la Dacia considera ca astfel vanzarile Loganului vor cunoaste o noua ascensiune. Ei se bazeaza pe faptul ca aproximativ 50% din masinile importate in Romania sunt pe motorina. Francezii spun ca masina pe motorina va avea alt public tinta decat cel al motoarelor pe benzina. Adica, cu alte cuvinte va fi mai scump. Unii din dealerii Dacia au spus ca masina va costa mai mult cu circa 500 de euro decat cea cu motor pe benzina de 1,6 si cu 900-1000 de euro fata de cea pe motor de 1,4.