Vinul se afla in topul produselor exportate de Romania (locul 3 in grupa produselor agroalimentare), aducand in tara numai anul trecut 26,24 milioane dolari, ceea ce inseamna cu 3,2 milioane dolari mai mult decat in 2002. Strategia de export a sectorului vitivinicol cuprinde atat viziunea strategica si obiectivele sectorului, cat si masurile si resursele necesare implementarii acesteia, fiind fundamentata pe o analiza complexa a lantului valoric. Metodologia care a stat la baza elaborarii strategiei reprezinta cel mai actual instrument de acest tip la nivel mondial, fiind pus la dispozitie de catre International Trade Center Geneva. Desi mult intarziata din cauza unei economii in tranzitie, strategia de export pune in valoare potentialul pe care vinul romanesc il are la export, bazat pe faptul ca in mod traditional Romania este o tara viticola care beneficiaza de conditii pedoclimatice deosebite. Trebuie insa avut in vedere ca suprafata viticola din specia vitis vinifera s-a injumatatit in ultimii 15 ani, iar calitatea plantatiilor, din cauza varstei si a modului in care au fost intretinute, este acum foarte slaba. In proportie foarte mare, vinurile romanesti aflate pe rafturile Europei sunt vinuri din segmentul low. Schimbarea de imagine este un proces in etape pe filiera produsului de la materia prima strugure pana la produsul finit , vin imbuteliat, etape ce fac subiectul strategiei de export pentru urmatorii 4 ani. Printre acestea se numara dezvoltarea investitiilor in plantatiile viticole, prin reglementarea si functionarea creditului agricol, prin acordarea de subventii de la bugetul de stat, urmarirea procesului de productie a strugurilor de catre organismele specializate (ONVV, ISCTV etc.), pentru a veni in sprijinul producatorului cu asistenta.
De asemenea, se au in vedere sprijinirea investitiilor legate de retehnologizarea cramelor, credite speciale, sprijin in desfasurarea programelor SAPARD, asigurarea unui control mult mai riguros al calitatii la producator. Un punct importat al strategiei este si implicarea Departamentului de Comert Exterior in sprijinirea Programului de promovare a exporturilor de vin prin finantarea unor activitati specifice (logo, slogan, pliant, revista trimestriala de informare difuzata prin reteaua diplomatica, publicitate in reviste de specialitate din strainatate etc.).
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: