Decizia se ia n 20 de zile
Valoarea alocatiei financiare nerambursabile nu poate depasi 60% din valoarea fiecarei cheltuieli eligibile efectuate (exclusiv TVA). Solicitarile vor fi analizate si selectate in ordinea sosirii si vor fi aprobate n limita bugetului. Data-limita de depunere a Cererii-tip de Acord de Principiu pentru finantare este 30 septembrie (inclusiv) a anului bugetar n curs, n conditiile neepuizarii bugetului alocat programului. ANIMMC are obligatia de a finaliza procesul de evaluare a solicitarii n termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data nregistrarii Cererii-tip de Acord de Principiu pentru finantare. Decizia de respingere a unei cereri poate fi motivata doar de completarea incorecta sau nedepunerea documentatiei complete, nendeplinirea conditiilor de eligibilitate sau depunerea cererii dupa epuizarea bugetului programului.
Banii se dau dupa efectuarea cheltuielilor
Alocatia financiara nerambursabila va fi acordata comerciantilor dupa efectuarea cursurilor sau a celorlalte activitati eligibile si a platii cheltuielilor aferente acestora. Termenullimita pentru depunerea Cererii-tip de eliberare a alocatiei financiare nerambursabile, completata, este data de 15 noiembrie (inclusiv) a anului bugetar n curs. Nu se accepta deconturi de cheltuieli prin efectuarea de plati compensatorii ntre partile contractante n cadrul activitatilor si cheltuielilor eligibile. Virarea efectiva a sumei care constituie alocatia financiara nerambursabila se face de catre ANIMMC, care are dreptul sa verifice, att la sediul comerciantilor, ct si al furnizorilor, veridicitatea si conformitatea declaratiilor, activitatilor si cheltuielilor efectuate. Daca se constata ca beneficiarii au facut declaratii incomplete sau neconforme cu realitatea ori au schimbat destinatia alocatiei financiare nerambursabile, acestia vor fi obligati sa restituie sumele primite ca finantare nerambursabila. Beneficiarii sunt obligati sa raporteze efectele participarii la acest program pe o perioada de trei ani ncepnd cu anul urmator acordarii alocatiei financiare nerambursabile. n cazul nendeplinirii acestei prevederi, nu vor mai putea accesa, pentru o perioada de cinci ani, niciunul dintre programele desfasurate de catre ANIMMC.
Documente necesare
Beneficiarii eligibili trebuie sa obtina un acord de principiu al finantarii, nainte de desfasurarea activitatilor si de efectuarea platilor. Pentru aceasta, comerciantul trebuie sa completeze si sa transmita la ANIMMC o Cerere-tip pentru finantare. Formularul poate fi obtinut de la sediul ANIMMC, de pe pagina de Internet, la adresa www.animmc.ro, sau din Monitorul Oficial al Romniei. Cererea-tip va fi nsotita de o serie de documente justificative, care includ certificatul constatator si extrasul de registru, n original, copia Certificatului de nregistrare, adeverinta, n original, care atesta cifra de afaceri n anul fiscal anterior, emisa de Ministerul Finantelor Publice, si o declaratie pe propria raspundere a reprezentantului legal al societatii solicitante privind numarul mediu anual de salariati pentru anul anterior si pe ultimele doua luni ale anului n curs.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: