Piata accesoriilor pentru acoperis, reprezentand sisteme de etansare, prindere si scurgere, ferestre de mansarda, dar si accesorii de siguranta, este evaluata in prezent la 50-60 de milioane de euro, cu un trend de crestere superior pietei invelitorilor, conform declaratiilor reprezentantilor VikingProfil.
“Piata autohtona a accesoriilor in prezent ar reprezenta cam 35% din totalul sistemelor de invelitori, aproximativ 50-60 mil. euro. Trendul de crestere este usor superior celui al tiglei, cu vreo 2-3%, datorita cresterii cererii de sisteme complete, clientii devenind mai selectivi”, a declarat, pentru Wall-Street, Radu Mircescu (foto), director general VikingProfil, producator si distribuitor de sisteme de invelitori metalice si elemente componente.

Acesta sustine ca, in ceea ce priveste accesoriile sistemului de tigla metalica, acestea stau sub semnul necesitate/pret pe sistem. “Foarte multi dealeri sau firme mici nu includ in ofertare (sau daca o fac, nu le includ in numar suficient) elemente vitale pentru siguranta in exploatare a unui acoperis”, spune Mircescu.

O pondere destul de mare in valoarea unui sistem de invelitoare, “in medie de aproximativ 20-30%”, o reprezinta sistemele de scurgeri din PVC si cele metalice, ceea ce determina importatorii locali sa ia in considerare si varianta unor investitii importante pentru productia autohtona, la fel cum au investit si in invelitorile cu preponderenta metalice.

Accesoriile pentru acoperis, bunuri de import

“Cam totul se importa, in special sistemele de scurgere. Insa avem informatii ca de anul acesta cel putin trei dintre jucatorii mari de pe piata tiglei metalice au facut investitii semnificative si vor porni productia in Romania. Concurenta va deveni si mai acerba, iar noi estimam ca pana in 2010 vor fi cel putin 6-7 producatori locali de accesorii de scurgere-jgheaburi, burlane si celelalte piese ale acestui sistem”, a mai adaugat directorul general VikingProfil.

Contactati de Wall-Street, reprezentantii producatorului de invelitori metalice Lindab Romania nu au comentat pe acest subiect, adaugand ca sistemul de jgheaburi si burlane Rainline nu face parte din linia accesoriilor pentru acoperisuri.

In prezent exista un numar nesemnificativ de producatori de sisteme de scurgere (jgheaburi si burlane) pe piata romaneasca de profil, insa numarul acestora va creste, pe masura ce tigla si accesoriile aferente “vor urma un trend paralel de crestere”. Pentru VikingProfil, ponderea sistemelor de scurgere in totalul vanzarilor este de 25-27%, “normala la nivel european”.


Compania studiaza posibilitatea de a incepe productia proprie de accesorii de scurgere, insa acest pas nu se va face mai devreme de 2012. “Este posibil ca in urmatorii 2-3 ani, o data cu finalizarea complexului de productie si servicii pe care Pruszynski il va realiza in Romania, langa Bucuresti, cu o investitie de peste 25 mil. euro, sa se relocheze acolo si niste capacitati de productie de sisteme metalice de scurgere”, a mentionat Mircescu.


Momentan, VikingProfil colaboreaza cu Ruukki pentru sistemele de accesorii pentru acoperis, declarand ca productia proprie nu este pe moment fezabila. Compania a fost vanduta recent celui mai mare profilator de otel polonez, grupul Pruszynski, de catre asociatii Radu Mircescu, fondatorul VikingProfil, si omul de afaceri Marius Ghenea, care isi adjudecase, cu un milion de euro, 51% din actiunile companiei.

Discutiile referitoare la vanzarea VikingProfil au inceput in luna aprilie, in paralel cu trei mari companii din industrie, ce activeaza pe pietele din Polonia, Marea Britanie si respectiv in tarile scandinave. Coordonatele deal-ului nu au fost dezvaluite, singurul lucru cert fiind acela ca valoarea tranzactiei multiplica de cateva ori valoarea investita initial.

”Actualmente, Pruszynski se afla in probe cu una dintre cele mai mari linii complete de sisteme metalice de scurgere din Europa, investitie cifrata la peste 4 milioane de euro, ca urmare cred ca si VikingProfil va intra in curand in politica grupului de asimilare spre vanzare a produselor si marcilor Pruszynski”, a completat Mircescu.

In 2007, VikingProfil a raportat o cifra de afaceri de 2,5 milioane de euro, suma care va fi atinsa in toamna acestui an. “Daca tinem cont ca atunci debuteaza sezonul, (n.r – septembrie), plus faptul ca ne vom dubla capacitatile de productie prin pornirea acesteia la Craiova la 25 august si la Cluj pe 15 septembrie, avem toate motivele sa credem ca la sfarsitul lui 2008 vom avea o cifra de afaceri situata spre 5 milioane de euro”, incheie Mircescu.

VikingProfil este o investitie cu capital 100% romanesc specializata in productia si distributia sistemelor de invelitori metalice tip tigla metalica, piese de finisaj, precum si toata gama elementelor componente. Compania a fost infiintata in 2005 la Ploiesti, in prezent are filiale si in Bucuresti, Craiova si Cluj, iar printre furnizorii de materie prima se numara cei mai importanti producatori de otel la nivel mondial, cum ar fi ArcelorMittal, Corus sau Ruukki.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri