Profitul operational inainte de depreciere si amortizare al Romtelecom este in scadere cu 24,5% in primul semestru al 2008, inregistrand 124,3 milioane euro, fata de 164,6 milioane euro, in primul semestru al anului precedent.
Veniturile inregistrate de Romtelecom pentru primul semestru al anului 2008 sunt in crestere cu 0,7% si au fost de 442,4 milioane euro, fata de 439,4 milioane euro, cat a inregistrat compania in primul semestru al anului precedent.

In al doilea trimestru din 2008, venitul operational al Romtelecom a crescut cu 2,7% in comparatie cu aceeasi perioada a anului anterior. Compania a reusit sa tina sub control rata deconectarilor, mentinand relativ stabil numarul de linii telefonice fixe, astfel incat veniturile generate de noile servicii (Internet broadband, date pentru segmentul de business, TV) sa compenseze scaderea veniturilor din telefonia fixa traditionala.

La sfarsitul lunii ianuarie 2008, Romtelecom a anuntat ca va reduce anul acesta locurile de munca cu 2500 de pozitii pentru a implementa noua strategie de dezvoltare a companiei, urmarind revizuirea proceselor si metodologiilor de lucru. Potrivit oficialilor, programul de restructurare a inregistrat cheltuieli totale pentru primul semestru al anului 2008 de 32,6 milioane euro, mai exact 29,6 milioane euro in primul trimestru al 2008, si 3 mil. euro in trimestrul doi. In cadrul acestui program, pana la sfarsitul lunii iulie au fost evaluati aproximativ 7.000 de angajati.

In momentul de fata, Romtelecom detine aproximativ 10.523 de angajati, mai putini cu 16% fata de prima jumatate a anului precedent. Potrivit oficialilor, programul de restructurare este inca in curs.

Serviciile de date si televiziune prin satelit au inregistrat cresteri semnificative, continuand tendinta din anul precedent. Numarul de clienti atat pentru serviciile de TV prin satelit (Dolce), cat si pentru ADSL (Clicknet) a depasit jumatate de milion. Numarul liniilor de ADSL, separat, s-a triplat pe durata unui an, iar numarul de utilizatori Dolce a fost mai mult de dublu fata de 30 iunie 2007. Serviciile de date (ADSL, VPN, alte servicii broadband) au crescut cu 48% in al doilea trimestru al 2008 in comparatie cu aceeasi perioada a anului precendent.

Utilizarea serviciilor de voce ale Romtelecom a inregistrat de asemenea cresteri semnificative: in al doilea trimestru al anului, traficul corespunzator convorbirilor interurbane (nationale) a crescut cu 24% in comparatie cu al doilea trimestru din 2007, in timp ce traficul pentru convorbirile locale a crescut cu 14%.

Cresterea traficului a fost generata de noile oferte lansate de Romtelecom, ce cuprind convorbiri nelimitate in reteaua proprie, precum si a altor operatori de telefonie fixa.

Avand rata deconectarilor de la serviciile de voce sub control, numarul liniilor de telefonie fixa a scazut cu o rata mult mai mica, de aproximativ 3% pe an, de la jumatatea anului 2007, fata de 18% - procentul inregistrat intr-o perioada anterioara similara. Romtelecom are aproximativ 3 milioane de linii de telefonie fixa in portofoliu.

Lansarea unei varietati de noi pachete si servicii s-a regasit si in cresterea cheltuielilor, in timp ce procesul de transformare al organizatiei, precum si cel de repozitionare pe piata, au dus la cresterea costurilor operationale. Cresterea traficului international pentru serviciile de voce, generata de ofertele imbunatatite ale Romtelecom, a condus la costuri mai mari de interconectare, cu aproximativ 6,8%.

Toate acestea au generat o scadere a profitului operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) de aproximativ 7,3% in comparatie cu al doilea trimestru al anului 2007.

OTE, actionarul majoritar al Romtelecom, a anuntat joi rezultatele financiare ale companiei pentru al doilea trimestru al anului 2008, conform standardelor IFRS.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri