“Am decis sa ne extindem prin franciza pentru a acoperi orasele mici, cu mai putin de 70.000 de locuitori, dar si unele cartiere ale oraselor cu un numar mare de locuitori. Magazinele deschise prin franciza vor avea intre 200-300 de m.p. si speram ca in urmatorii ani sa ajungem la circa 200 de francize”, a declarat Octavian Radu, proprietarul RTC Holding, cu ocazia deschiderii noului magazin al retelei, Diverta Magheru.

Noul magazin, care se intinde pe o suprafata de 1.700 m.p., a insemnat o investitie de peste 2 mil. de euro si va deveni magazinul cu cel mai mare rulaj din intreaga retea Diverta, pentru inceput de 7 mil. de euro anual, precum si unitatea cu cel mai mare trafic de vizitatori, peste 500.000 de persoane in fiecare an.

Noul concept Diverta are in prim-plan sloganul “Mereu ceva nou” si este structurat in 3 zone de interes, create pe caracteristicile publicului Diverta: “Imi place”, “Ma joc si invat” si “Am succes”. Pe langa cele trei zone speciale, Diverta va include in noul concept si o zona de cafenea cu “fler international”, “Cup&Cino”, brand prezent in Romania incepand cu lansarea Diverta Magheru, prin franciza detinuta de grupul RTC.

Aceast nou concept se va aplica pe viitor asupra intregii retele Diverta. “In urmatorii 3 ani avem in plan dublarea suprafetei de vanzare Diverta, care va ajunge la peste 45.000 m.p., avand drept tinta principala orasele cu peste 70.000 de locuitori”, a declart Dan Rosu, CEO Diverta.

Un alt target pe urmatorii 2-3 ani este rebranding-ul magazinelor Diverta deja existente, astfel incat in 2010 sa existe un singur logo si un concept unitar pentru toata reteaua. “Investitia in rebranding si reamenajarea magazinelor deja existente se va ridica la 7-8 mil. euro, iar in 2008 vom investi circa 6 mil. euro in deschiderea de noi magazine”, a mai afirmat Dan Rosu. In prima faza, compania are in plan reamenajarea magazinului Diverta din Plaza Romania, pana la sfarsitul lui 2008, iar in prima decada a lui 2009 - reamenajarea unitatii Diverta din incinta Mall Vitan.

Pe langa planurile din Romania, Diverta urmeaza sa deschida si primul magazin in afara tarii, in Chisinau. “Chisinau este parte din bazinul cultural romanesc si era normal sa ne indreptam atentia si spre acest oras”, a declarat Octavian Radu, care a mentionat ca nu are in plan deschiderea de alte magazine Diverta in afara tarii. “In urma cu cativa ani voiam sa ne extindem reteaua in orasele din Franta, Spania sau Italia, in care exista o comunitate de romani, acum 7 ani am fost chiar la un pas sa cumpar un spatiu langa Primaria din Paris, insa in final am decis sa ne adresam romanilor din strainatate printr-un magazin online, Rom Shop” a mai precizat proprietarul RTC Holding.

Citeste si:

Daca anul trecut reteaua Diverta a inregistrat o cifra de afaceri de 47 mil. euro, pentru anul 2008 oficialii companiei estimeaza o cifra de afaceri de 56 mil. euro. “30% din cifra de afaceri a companiei o reprezinta vanzarea de carti si cred ca pe viitor aceasta cota poate ajunge pana la 40%, deoarece consumul de carte in Romania este foarte scazut - 3 euro/cap de locuitor, incluzand aici si cartile obligatorii”, a mai spus Radu, care a tinut sa precizeze ca in Romania consumul de carte este de 8 ori mai scazut decat in tari precum Polonia sau Ungaria. “In ultimii 3-4 ani, segmentul de carte a crescut cu circa 30-40 de procente anual si cred ca aceasta rata de crestere va continua”, a mai precizat Octavian Radu.

Produsele IT au o pondere de 15% din cifra de afaceri a Diverta, restul fiind dat de produsele de papetarie, produse media etc.

Pe langa dezvoltarea retelei de magazine, Diverta se concentreaza si pe vanzarea online: ”In prezent vanzarile online reprezinta doar 2-3% din vanzarile Diverta, insa cu timpul vom ajunge ca in tarile dezvoltate, unde aceasta pondere este de 20-30%”, considera Radu.

Acesta a vorbit si de strategia RTC in viitorii ani. ”Pe viitor ma reorientez catre business-urile cu valoarea adaugata mare si renunt aproape in totalitate la afacerile pe distributie”, a declarat seful RTC. Acesta a spus ca va ramane totusi axat pe distributie de papetarie si carte, divizia Proffice a companiei fiind una foarte profitabila. “Nu am sa renunt la Proffice, care are o cifra de afaceri de 70 de mil. anual si o marja de profit de 30%”, mai declara proprietarul RTC Holding.

Acesta a mai declarat ca in viitorul apropiat nu este interesat de o eventuala listare la bursa. “Atat timp cat imi pot asigura necesarul din cash flow si credite bancare nu am niciun interes sa ma listez la bursa”, spune fondatorul RTC Holding.

Cat despre concurenta librariilor Carturesti si cea de la Sala Dalles, aflate in apropierea noului magazin Diverta, Radu a declarat: “Noi suntem mai mult sales oriented, in timp ce celelalte doua se bazeaza mai mult pe crearea unei atmosfere deosebite. Atunci cand nu ai timp si vrei sa gasesti o carte foarte repede vii la Diverta, in timp ce la Caruresti sau la Sala Dalles te duci cand vrei sa te relaxezi si sa petreci mai mult imp intre carti, lucru pe care il fac si eu”, este de parere seful RTC.