Anul 2005 a inceput prost pentru producatorii si comerciantii de automobile europeni. Din ianuarie si pana in mai, diferentele fata de aceleasi luni ale anului trecut au fost negative. Iunie, insa, o luna considerata de obicei slaba de cei implicati in afaceri cu masini, a avut un rezultat mult mai bun decat de obicei.

ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile) a dat publicitatii o statistica in care se arata ca in cele 23 de state incluse in Uniunea Europeana si in tarile EFTA au fost comercializate in a sasea luna a acestui an peste 1,5 milioane de autovehicule, reprezentand o crestere de 4,5% fata de iunie 2004. Dintre cele cinci piete principale ale UE, patru au inregistrat cresteri, cea mai importanta dintre acestea fiind in Italia (+18%). Germania (+8,2%), Franta (+2,7) si Spania (+1,8%), au avut si ele vanzari peste asteptari in timp ce Marea Britanie (-4,8%) continua sa se afle pe un trend descendent.
In ceea ce priveste primul semestru din 2005, comertul cu masini in UE a scazut cu 1,1%, cifrele cumulative aratand ca 15 state au inregistrat cresteri cuprinse intre 37% (Letonia) si 0,2% (Slovacia), iar celelalte opt au scazut.

Cea mai mica scadere a fost semnalata in Belgia (-2,3%) in timp ce Polonia este lanterna rosie a vanzarilor din intreaga Europa, cu o cadere de aproape 30%.Marca cea mai vanduta in primele 6 luni este Renault (828.561 unitati), pe locurile doi si trei clasandu-se Volkswagen (766.161 unitati) si Opel/Vauxhall (759.832 unitati). Spre deosebire de primul semestru al anului 2004, cresterea cea mai mare in ceea ce priveste vanzarile este cea a marcii coreene Kia (+63,5%), urmata de BMW (+18%) si greu incercata divizie DaimlerChrysler, Smart (+17,5%). La polul opus se gasesc MG Rover (-48,2%), Jaguar (-22,7%) si Fiat (-20%).