"Piata a ajuns anul trecut la aproximativ 200 de milioane de euro, inregistrand o crestere de circa 20%, iar pentru 2008 cred ca ritmul se va reduce undeva la 10-15%. Noi ne-am propus initial o crestere de 30%, insa nu putem sa stim cert ce se va intampla pana la sfarsitul acestui an", a mai spus Aliz Kosza.

Ritmul accelerat de dezvoltare a sectorului constructiilor si cererea de locuinte au contribui la avansului consumului de lacuri si vopsele din ultima perioada si vor influenta vanzariile si in anii urmatori. Totodata, directorul general al Fabryo Corporation a mai adaugat ca circa 80% din piata de lacuri si vopsele este reprezentata de vanzarile in retail, iar restul este destinat sectorului de constructii.

Conform obiectivelor anuntate la inceputul anului, compania a continuat planul de extindere a magazinelor partener, instaland inca 70 de masini de colorat in toata tara. De asemenea, Fabryo a mai deschis in acest an cinci magazine de prezentare, printre care unele in orase precum Ramnicu Valcea, Targu Mures si Timisoara si mai are in plan deschiderea a alte 3-4 showroom-uri pana la sfarsitul anului.

Citeste si:

Fabryo este unul dintre primii trei producatori de vopsea pe piata romaneasca. In 2007 compania a inregistrat o cifra de afaceri de 42 milioane euro in crestere cu 30% comparativ cu anul precedent. Portofoliul companiei include vopsele, lacuri, emailuri, amorse, adezivi, grund si produse chimice pentru autoturisme, comercializate sub marcile Savana, Innenweiss, Rost,Guzu si Ekonomic. Compania detine cea mai mare platforma de productie de vopsele din Europa de Sud-Est, in urma unei investitii de peste 15 milioane de euro.

In prezent, industria de vopsele numara cinci mari producatori Fabryo, dufa Deutek , Kober, Policolor si Atlas Corporation, care detin aproximativ 70% din totalul vanzarilor de pe piata.