Vanzarea de autovehicule a inregistrat in iunie o crestere de 4,5% fata de luna mai. Dupa un start mai slab la inceputul anului, luna trecuta a inregistrat un record de vanzari, potrivit informatiilor furnizate de fabricantii de automobile.

Numarul automobilelor inmatriculate in iunie, in 23 de state ale Uniunii Europene plus Norvegia, Elvetia si Islanda a ajuns la 1,55 de milioane de unitati. Cresterea a fost sustinuta de evolutia pietei germane, cea mai mare piata de profil din Europa, precum si numarul mare de masini comercializate in Franta si Spania.

Vanzarile de masini noi au crescut cu 18% in Italia, dupa ce piata cunoscuse un declin din cauza unei greve care a izbucnit in mai in industria transporturilor. Asta desi productia companiei italiene Fiat, afectata de greva din transporturi, a scazut cu 4%.

Germanii de la BMW si sud-coreenii de la Kia Motors au patruns puternic pe piata, in timp ce Volkswagen, cel mai mare fabricant de automobile din Europa, a revenit in forta, asigurandu-si 19% din piata.

Datele prelucrate de ACEA, Asociatia Producatorilor Europeni de Automobile, arata ca inmatricularile de masini din cele 15 state membre UE inaintea ultimei extinderi a Uniunii, plus Norvegia, Elvetia si Islanda au crescut cu 4,5%, in luna iunie. Inmatricularile din toate tarile membre in Uniunea Europeana, mai putin Malta si Cipru, au cunoscut o usoara revenire de 1,1% in prima jumatate a aceleiasi luni.

Michael Raab, analist la Bank Sal Oppenheim, atribuie cresterea vanzarilor noilor modele, cum ar fi modelul sport Mercedes clasa B sau berlina BMW Seria 3, impactului grevei din Italia sau avantajelor atractive oferite cumparatorilor.

„Comercializarea autovehiculelor fara a oferi o serie de avantaje semnificative a ajuns foarte dificila, daca nu chiar imposibila“, a afirmat Michael Raab.

Citeste si:

Grupul Volkswagen, care a fost implicat intr-un scandal de mita ce sifonat serios imaginea companiei, a reusit sa-si imbunatateasca vanzarile in iunie cu 8,1%, sprijinit de performantele ridicate ale marcilor Audi, Skoda si VW. Vanzarile grupului BMW au crescut cu aproape de 22%, atingand cota de 5,2% din piata europeana, fiind pe aceeasi pozitie cu producatorul numarul doi din lume, Toyota Motor Corp.

BMW inregistreaza cea mai mare ofensiva cu produse noi din istoria companiei, incluzand berlina reechipata din Seria 3.

Sud-coreenii de la Kia au avut o crestere a numarului masinilor inmatriculate de peste 51,6, luna trecuta, dar cota sa de piata este de 1,7%, in crestere fata de 1,2%, anul trecut. Compania-mama, Hyundai, si-a mentinut cota de piata de 2%, prin comercializarea de masini de calitate la preturi acceptabile.

General Motors, cel mai mare producator de automobile din lume, a cunoscut un usor declin, ajungand la o cota de piata europeana de 11,1%, dar se mentine inaintea companiei Ford, care detine 10,5% din piata, in scadere cu 2,2 procente.

Vanzarile grupului Ford au fost afectate de cererea redusa de vehicule de pe piata britanica, cea mai mare piata de desfacere a companiei, in Europa.

Producatorul francez Renault a avut o cifra de vanzari in crestere cu 2,8% in luna iunie, datorita vanzarilor masive de unitati Logan, realizate de filiala romana a companiei, Dacia Renault. Compatriotul lui Renault, PSA Peugeot Citr?en, cunoaste un usor declin, ajungand la o cota de piata de 13,4%.