Directorul Aeroportului International Arad, Dan Balacel, a declarat, vineri, ca a participat, la Cluj, la lucrarile Adunarii Generale a Asociatiei Aeroporturilor din Romania, iar subiectele abordate au fost cele care privesc strategia de dezvoltare a aviatiei civile.

"Am constatat si interesul manifestat de anumite societati private din domeniul aeroportuar de a investi pe Aeroportul din Arad. Am avut discutii cu diferiti reprezentanti pe aceasta tema, care speram sa se concretizeze intr-un viitor cat mai apropiat. Toate aeroporturile din Romania trebuie sa indeplineasca conditiile impuse de normele europene. Tocmai de aceea este necesara o noua aerogara in Arad, pentru ca si Aeroportul sa corespunda cerintelor europene”, a afirmat Dan Balacel.

Conducerea Aeroportului Arad a inceput, anul acesta, investitii pentru extinderea aerogarii, in valoare de aproximativ 70.000 de euro, care se realizeaza din sursele proprii ale aeroportului. Dan Balacel a spus ca lucrarile, desi importante, sunt doar o solutie de moment, iar pe viitor se doreste se doreste construirea unei aerogari noi, cea veche functionand din anul 1937.

"Proiectul pentru aceasta investitie este in curs de realizare. Vom avea nevoie de patru milioane de euro. O parte din acestia vor fi obtinuti din venituri proprii, o alta parte de la Consiliul Judetean Arad, iar restul speram sa-i obtinem prin aportul de capital, strategie adoptata tot de CJ”, a precizat Balacel.

Citeste si:

De asemenea, se mai impune imbunatatirea serviciilor de handling pasageri, handling bagaje si servicii la sol acordate aeronavelor care implica achizitia de noi echipamente, dar si crearea de noi cai de acces rutiere catre aeroport si repararea/imbunatatirea celor existente. Se mai doreste construirea unui hangar utilaje handling, a unui hangar aeronave, birouri administrative, o parcare publica si un turn de control care va include un spatiu destinat.

Directorul Aeroportului din Arad a mai precizat ca, potrivit studiilor de marketing efectuate, daca lucrarile si contractele cu companiile aeriene vor decurge fara perturbari, pana in anul 2013 se estimeaza un flux de 500.000 de pasageri pe an.

In acest an, conducerea Aeroportului spera sa realizeze majorarea capitalului social al unitatii. Membrii CJ Arad au aprobat, anul trecut, privatizarea aeroportului, prin metoda majorarii capitalului social cu 33 la suta, prin aport de capital privat. Pretul de oferta in vederea majorarii capitalului social la SC Aeroportul Arad SA, prin aport de capital privat, a fost stabilit la 50 lei pentru o actiune, iar numarul de actiuni care vor fi emise este de 534.742 de lei, rezultand o valoare totala a pachetului de 26.737.100 de lei.

In prezent, actionarul majoritar al aeroportului este Consiliul Judetean Arad, care detine un pachet de 99,8 la suta din actiuni, in timp ce Consiliul Local Curtici detine 0,02 la suta, SC Carpatair 0,01 la suta, iar 0,07 la suta dintre actiuni sunt in posesia unor persoane fizice. Dupa efectuarea majorarii capitalului social, actualii actionari vor mai detine 66,67 la suta din actiuni, iar investitorul strategic 33,33 la suta.