“Durata de sejur a scazut la 1,8 fata de 2,05 cat era in anii anteriori. Am resimtit toate aceste probleme ale economiei mondiale prin diminuarea numarului de sosiri (se prefera video/tele conferintele, limitandu-se mult calatoriile) si prin cresterea costurilor utilitatilor”, a declarat, pentru Wall-Street, Mioara Gheorghe (foto), director de marketing al hotelului Crowne Plaza.

In primul semestru al acestui an, Crowne Plaza a avut incasari de aproximativ 19 milioane de lei (5,27 milioane de euro) cu doar 2% mai mult decat in 2007, pentru intreg anul prefigurandu-se o cifra de afaceri “in jur de 11 milioane de euro”, la o crestere “pana in 3% fata de 2007”, initial anuntandu-se un plus de 5%.

Desi cresterea afacerilor a fost sub asteptari, unitatea si-a bugetat o marja de profit de 46% pentru acest an, insa investitiile in renovare si imbunatatirea serviciilor oferite ar putea determina o noua apreciere a profitului pana la sfarsitul anului.

Daca anul trecut Crowne Plaza inregistra un grad de ocupare de peste 70%, in 2008 reprezentantii hotelului se asteapta la un grad de ocupare de cel mult 65%, asigurat de turismul de afaceri, care reprezinta in continuare o pondere de aproape 80% din totalul clientilor hotelului.

Citeste si:

“In primul semestru am avut un grad de ocupare de 62,49 %, sub asteptarile noastre initiale, atunci cand s-a configurat bugetul, dar conform trend-ului pietei”, a mai spus Gheorghe. Pentru sezonul de iarna care se apropie, aceasta estimeaza un procent de ocupare a camerelor de 40-50%, “ca in fiecare an”. In primele sase luni, turismul leisure a cotizat doar cu 5% la incasarile hotelului, piata fiind si pe acest segment “mai slaba decat anul trecut”.

Rezultatele sub asteptari ar putea determina o noua majorare a tarifelor hoteliere, insa nu va fi vorba de un fenomen general. “Piata nu ne incurajeaza sa o facem, apar mereu competitori si trebuie sa tinem cont de strategii lor de pret. Majorarea tarifelor, daca se va face, va fi in mod cert foarte atent orientata si selectiva si nu va reprezenta o strategie generala”, a incheiat Gheorghe.

Ana Hotels detine in prezent sapte unitati hoteliere. Din portofoliul lui George Copos mai fac parte hotelul de cinci stele Athenee Palace Hilton, hotelurile Europa (patru stele) si Astoria (trei stele) din Eforie Nord, hotelurile de trei stele Sportul, Bradul si Poiana din Poiana Brasov.