Compania Peugeot CitroŽn va demara proiectul noului SUV dezvoltat pe platforma Mitsubishi, urmand ca toate cele trei modele sa fie lansate incepand cu toamna lui 2005 si pana in primavara lui 2006. In acest fel, cele doua branduri franceze intra pe o piata din ce in ce mai aglomerata si profitabila, cea a automobilelor Sport Utility.

PSA Peugeot CitroŽn si Mitsubishi Motors au anuntat, la inceputul anului, demararea negocierilor in vederea punerii la punct a unui proiect comun pentru realizarea unui nou SUV. Din punctul de vedere al japonezilor acesta este unul dintre pasii necesari in revitalizarea companiei, aflata intr-un moment delicat.
Saptamana trecuta, reprezentantii celor doi producatori au facut publica semnarea documentului final de colaborare, asta insemnand ca poate incepe practic productia. Sistemul folosit de cele doua companii se va baza pe fabricarea in uzinele japoneze a 30.000 de unitati cu design specific Peugeot, respectiv CitroŽn, pe o platforma SUV pe care Mitsubishi o are deja in lucru - noua generatie Outlander -, foarte asemanatoare cu un concept mai vechi denumit ĄPajero 2006ď. Noul vehicul 4x4 va viza segmentul SUV compact si va fi motorizat atat cu propulsoare pe benzina realizate de Mitsubishi (probabil actualul 2,4 litri), cat si cu versiuni diesel pe care japonezii nu le aveau pana acum in portofoliu si care vor fi puse la dispozitie de PSA Peugeot CitroŽn, din gama HDI.

Prima lansare oficiala va fi a celor de la Mitsubishi, la Salonul Auto de la Tokyo din aceasta toamna, cu versiunea pentru piata japoneza. Anul viitor, toate cele trei modele (inclusiv versiunea europeana de la Mitsubishi) vor fi prezentate oficial la Salonul de la Geneva. Potrivit unor informatii neoficiale, modelul Peugeot va fi botezat 707 (desi au existat voci care avansau mai degraba denumirea 4007), iar CitroŽnul Ė C7. Avand in vedere ca 707 a fost folosit, la un moment dat, si pentru un proiect de coupť compact, piata asteapta anunturile oficiale.

Proiectul initial al lui Outlander 2006 cuprindea cateva linii generale, printre care dezvoltarea unei versiuni cu 7 locuri si a unui un nou motor pe benzina, de 3 litri, V6, cu o putere de 250 CP. Punctul de plecare pe plansetele de la Mitzushima a fost platforma redesenata a lui Lancer, iar motivatia era data si de iminenta disparitie de anul viitor a lui Montero.

Zvonurile despre o colaborare intre cele doua companii au aparut inca de la sfarsitul anului trecut si, initial, vizau o investitie a grupului francez in capitalul japonezilor, dupa modelul Renault-Nissan. Ulterior, oficialii au negat orice tranzactie de actiuni, singurele informatii confirmate fiind cele legate de dezvoltarea proiectului SUV. Alte voci au acuzat PSA Peugeot Citroen ca doreste sa revina pe piata americana, pe care a parasit-o cu multi ani in urma, pe o usa lasata deschisa de Mitsubishi la una dintre uzinele de pe teritoriul SUA. Nici acest zvon nu a fost confirmat, francezii sustinand ca o eventuala reintrare pe piata din SUA nu este programata in viitorul apropiat si, oricum, se va face printr-o retea proprie de dealeri.