“Vrem sa mutam focusul de pe conmstructiile si acoperisurile rezidentiale pe productia de panouri termoizolante, structuri metalice si hale industriale destinate segmentului non-rezidential”, a declarat Madalina Dumitru, country marketing director pentru Ruukki Romania si Bulgaria.

In prima jumatate a anului 2008, potrivit studiilor realizate de companie, piata constructiilor si a profilelor metalice a fost estimata la 1,3 mld. de euro, din care peste 200 milioane de euro sunt reprezentate de hale si constructii industriale, restul incluzand si proiecte de infrastructura sau cladiri industriale etajate, de anvergura mare.

In Romania, piata constructiilor noi si a renovarilor de cladiri non rezidentiale a inregistrat o crestere medie anuala de circa 37%, de la 2 miliarde de euro in 2003 la 6,9% miliarde de euro anul trecut, au mai spus reprezentantii Ruukki. Cladirile industriale si spatiile de logistica isi adjudeca 12% din aceasta piata, cunoscand cresteri anuale de peste 40%.

Pe piata locala, Ruukki a investit 35 milioane de euro intr-un centru cu trei unitati de productie de structuri metalice, panouri termoizolante si profile din Bolintin Deal. “La sfarsitul anului curent va incepe productia si pentru panourile termoizolante, momentan se produc structuri metalice si profile. Vom putea produce, anual, 1,8 milioane de metri patrati de panouri sandwich, 12.000 de tone de structuri metalice si profile de un milion de metri patrati pe an”, a explicat Saku Sipola, presedintele Ruukki Construction, adugand ca circa 5-10% din productie va fi exportata in Bulgaria.

Compania a lansat pe piata locala un nou pachet de solutii metalice, destinat halelor industriale si centrelor logistice, care include proiectare rapida, productie si instalare de fundatii, structuri metalice si produse pentru anvelopa cladirii. Halele se pot realiza de doua ori mai rapid si cu un consum redus de 25% al incarcaturii de metal pe metru patrat.

Citeste si:

Investitia in unitatea din Romania este cea mai importanta investitie a finlandezilor in regiune, pentru acest an alocandu-se un buget de 120 milioane de euro, destinat in principal pietei est europene, din circa 30 milioane de euro pentru crsterea capacitatii de productie in fabrica din Rusia si 19 milioane de euro pentru extinderea productiei in Polonia.

Cele mai profitabile piete pentru Ruukki sunt reprezentate de Finlanda si alte tari nordice, tarile din zona Baltica si Europa Centrala si de Est, Rusia si Ucraina, cu cresteri anuale de peste 7% a segmentului de constructii. Reprezentantii Ruukki estimeaza ca romania va putea genera, in viitorul apropiat, intre 5% si 10% din cifra de afaceri globala a companiei, estimata la 3,9 miliarde de euro in 2008.

Ruukki Construction are operatiuni in peste 20 de tari si 4.800 de angajati. Anul trecut, vanzarile nete au totalizat un miliard de euro. In Romania, compania este prezenta inca din 2001 si activeaza prin birourile deschise la Bucuresti, Cluj, Iasi si Timisoara.

Compania face parte din grupul Rataruuki, prezent in 25 de tari, cu 14.990 de angajati si vanzari de 3,9 miliarde de euro in 2007. Grupul activeaza pe piata constructiilor rezidentiale in proportie de 30%, executand in principal constructii industriale, portofoliul Ruukki incluzand fundatii, structuri, fatade si sisteme de acoperis.

Rataruukki este listata la OMX Nordic Exchange Helsinki si utilizeaza numele de marketing Ruukki.