In istoria sa de 12 ani a cucerit titlul de "Masina Anului in Europa" si a fost un real succes pentru Ford pe "Batranul Continent" * Asa poate fi descris pe scurt Mondeo, un model care continua sa reprezinte o referinta pentru segmentul sau.
Istoria acestui model incepe in luna martie a anului 1993, atunci cand Ford a prezentat masina ce urma sa inlocuiasca Sierra pe piata europeana. Prima versiune, disponibila in variantele de caroserie sedan si break, avea o gama completa de motorizare, suspensie independenta, ABS si oferea un grad de securitate extrem de ridicat. Ford isi propunea sa atraga atentia pe piata europeana cu acest model, iar asteptarile nu i-au fost inselate, Mondeo fiind recompensat cu titlul de "Masina Anului 1994 in Europa". A doua generatie a sosit in anul 2000. La acea vreme, Focus era deja in vanzare si deschisese un nou drum in ceea ce priveste designul Ford, lansand conceptul "New Edge". Mondeo avea sa se inscrie pe aceeasi linie, despartindu-se net de vechea versiune si oferind clientilor o imagine deopotriva sportiva si eleganta. Una care avea sa reziste, iata, cu mici retusuri, pana astazi. In plus, Mondeo a fost apreciat de clienti pentru grija aratata de Ford sigurantei, fapt confirmat de prezenta ABS-ului si EBD-ului, a EBA-ului (sistemul electronic de controlare a franarii), a IVD-ului (sistem interactiv de control electronic al tractiunii si stabilitatii) sau a airbagurilor frontale si laterale. Cum este insa viata la volan? Pozitia ideala nu este greu de gasit. La echiparea Trend, de care a beneficiat echipa noastra, exista insa un minus, scaunul soferului reglandu-se electric doar pe inaltime, restul facandu-se manual. Nu-i un capat de lume, este adevarat, dar, intr-un moment in care disputa din fiecare segment al pietei s-a ascutit serios, este totusi un element care penalizeaza Mondeo. Sa continuam, insa. Bineinteles, printr-o singura apasare de buton se actioneaza geamurile sau se regleaza oglinzile exterioare. Apropo de acestea, dorinta designerilor de a obtine un coeficient de aerodinamicitate cat mai mic a influentat forma si dimensiunile lor. Observatia este indreptata in special spre oglinda din dreapta, care nu ofera un camp vizual foarte mare. Altfel, din punct de vedere ergonomic sau al spatiului de miscare, nu exista lucruri negative. Ba chiar Mondeo are la acest capitol un avantaj vizavi de concurenta. Gratie ampatamentului de 2.754 milimetri, pe bancheta din spate este suficient loc pentru genunchi, chiar si in cazul persoanelor inalte.

Trecand acum la comportamentul dinamic al masinii, nu putem sa nu remarcam manevrabilitatea sa. Sa nu uitam ca Mondeo a fost dezvoltat alaturi de un Jaguar - modelul X-Type -, iar asta inseamna ca se regaseste o reala inclinatie sportiva in ADN-ul sau. Este suficient doar sa apesi pedala de acceleratie si masina raspunde imediat, evident in conditiile in care va aflati in treapta corecta de viteza si nu mergeti subturat. Daca aceste conditii sunt indeplinite, atunci Mondeo-ul cu transmisie manuala cu 5 rapoarte devine o masina placut de condus. Cei patru cilindri ai motorului insumeaza doar 2.000 cmc, dar dezvolta 145 de cai-putere la aproximativ 6.000 de rotatii pe minut si un cuplu maxim de 190 Nm la 4.500 rpm. Multumita transmisiei, toate performantele motorului nu se regasesc doar in teorie - pe fisa tehnica oferita de constructor -, ci si in practica. Acceleratia entuziasta a masinii pare un lucru normal dupa ce te obisnuiesti cu ea, si nu este foarte greu sa pleci de pe loc cu scartait de roti. De altfel, cu acest Mondeo am sprintat in aproximativ patru secunde pana la 60 km/h, si in ceva mai mult de opt secunde am ajuns la 100 km/h. Daca doriti sa mergeti mai repede, la 150 km/h, masina se comporta absolut normal, fara sa lase impresia ca fugiti atat de repede. Chiar si la viteze mari, Mondeo a demonstrat ca ramane una dintre cele mai manevrabile masini cu tractiune fata din clasa sa. Avand in vedere aglomeratia de pe drumurile publice, nu am reusit sa o testam la limita in viraje, insa atat cat am putut sa fortam masina, aceasta s-a comportat bine.

Chiar si in momentele in care puntea spate pleaca in usor derapaj, sistemele electronice redreseaza imediat Ford-ul, iar acest lucru nu reprezinta un pericol nici macar pentru un sofer mai putin experimentat. Evident, atata timp cat nu incearca sa duca masina la limitele sale extreme. Suspensia destul de tare ofera o buna tinuta de drum, dar, probabil, ii determina sa strambe din nas pe cei care pun pret pe confort. Sistemul de franare este eficient, chiar daca Mondeo nu este tocmai o masina mica si usoara.Avem asadar de-a face cu un Sedan dinamic si puternic, conceput special pentru Europa. Nu este nici foarte scump, iar daca doriti o masina din acest segment, merita sa-l luati in seama. Si, atentie, in aceasta perioada, marea majoritate a dealerilor ofera potentialilor clienti un drive-test. Profitati!

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri