Marca romaneasca acopera pierderile francezilor contribuind decisiv la cresterea vanzarilor

In prima jumatate a acestui an grupul Renault a inregistrat o crestere de 3,6% a vanzarilor, un rol important in aceste rezultate avand subsidiara Dacia care a avut o crestere de nu mai putin de 89,5% fata de perioada similara a anului trecut.

Datele statistice puse la dispozitie de producatorul francez de automobile, coroborate cu cele furnizate de Directia Comunicare a firmei din Mioveni, dezvaluie o realitate neasteptata. In timp ce vanzarile marcii Renault au scazut la nivel mondial cu 0,6%, ceilalti doi membri ai familiei, Renault Samsung Motors din Coreea si Dacia din Romania, au inregistrat cresteri spectaculoase de 43,9%, respectiv 89,5%. Multi vor spune ca cele 79.068 de unitati comercializate de producatorul roman reprezinta numai un fir de nisip din vanzarile totale de 1.355.621 de vehicule ale intregului grup, insa chiar si responsabilii francezi admit ca, fara Dacia, Renault ar fi inregistrat o scadere dureroasa in acest an.

Mai mult chiar, in timp ce pe piata din Europa Occidentala, Renault detine in continuare primul loc cu o cota de 10,8% din totalul vanzarilor de autoturisme si vehicule comerciale usoare, in Europa Centrala, grupul a reusit sa atinga o cota similara (9% - Renault si 1,8% - Dacia), pe fondul unei scaderi drastice a comertului cu masini noi in aceasta parte a continentului.

Romania, o piata perfecta

Pentru grupul Renault, Romania este un adevarat El Dorado. Intr-o tara in care singurul producator autohton profitabil este Dacia iar titlul de cea mai puternica marca de import este detinut de Renault, francezii se simt perfect. La jumatatea anului in curs, Dacia a vandut in Romania 62.763 de unitati mentinand o cota de piata de aproximativ 50%, iar vehiculele Renault au atras aproximativ 10.000 de cumparatori, corespunzator unei cote de circa 8% din piata. Astfel, tara noastra, este singurul stat in care grupul detine o cota de peste 50% din totalul vanzarilor.

Principalul model care asigura suprematia Dacia pe piata autohtona este, asa cum era de asteptat, Logan, 47.127 de romani devenind proprietarii unui astfel de vehicul in perioada ianuarie-iunie 2005. In ceea ce priveste marca Renault, romanii par a fi in continuare adeptii masinilor in rei volume cu pret redus, din acest punct de vedere Clio Symbol fiind alegerea perfecta. Acest model este de altfel campionul marcii franceze cu nu mai putin de 3.488 de unitati vandute pana la 23 iunie 2005. Foarte aproape de aceasta cifra sunt si vanzarile modelului Megane, 3.091 de unitati intrand deja in posesia proprietarilor.

Dacia devine cunoscuta in Europa

Desi este o marca pe care multa ar putea sa o considere batrana pe continentul european, Dacia nu a avut pana acum parte de o adevarata recunoastere internationala. Beneficiind de experienta si noile tehnologii aduse de colegii francezi, masinile produse la Mioveni au inceput sa se imprastie pe intreg continentul si chiar sa reintre pe pietele din Africa. Din cele 79.068 demasini comercializate sub marca Dacia in primele 6 luni ale acestui an, 16.305 au fost exportate, din acest punct de vedere Turcia fiind principala piata cu 3.794 de unitati vandute. Alte tari in care automobilul romanesc se vinde bine sunt Serbia (2.755 unitati), Ungaria (1.735 unitati), Cehia (1.666 unitati) si Algeria (1.608 unitati).

Un fapt demn de luat in seama este rapiditatea cu care Logan a reusit sa cucereasca pana si cele mai pretentioase piete. Incepand cu luna iunie, autoturismul fabricat in Romania a intrat pe trei piete din vest, Franta, Spania si Germania, rezultatele fiind mult peste asteptari. Astfel, numarul comenzilor inregistrate pana acum in aceste state se situeaza deja la peste 7.000 de unitati, cu mult peste estimarile grupului Renault.

Ce urmeaza

In acest an, grupul Renault pregateste cateva surprize pentru clientii sai de Europa, dar si pentru cei din Romania. In primul rand este asteptata cu real interes lansarea oficiala a modelului Dacia Logan cu motor diesel, acest vehicul putand fi comandat in Romania, conform directorului comercial al firmei, Jean-Michel Sicre, incepand cu data de 7 septembrie. Pe langa acest eveniment extrem de important pentru piata noastra, importatorul Renault-Nissan Romania a anuntat ca, dupa lansarea modelelor Megane CC, Megane Sport, Megane Coupe si Modus, Renault va lansa cat de curand si o noua versiune a modelului Kangoo.

Revenind la Dacia, trebuie anuntat si faptul ca pana la sfarsitul lui 2005, Logan va fi distribuit in 35 de tari, printre nile destinatii figurand Belgia, Olanda, Italia, Elvetia si Austria. "Printre obiectrivele pe care ni le-am propus pentru semestrul al doilea se numara extinderea comercializarii Logan in Europa de Vest, marirea capacitatilor de productie din Romania, deschiderea fabricii din Columbia si cresterea exporturilor de CKD-uri (Complete Knock Down - seturi de componente) catre Rusia", a declarat Sicre.

In Maroc cu arme si bagaje

Compania marocana SOMACA, detinuta de grupul Renault, a lansat in urma cu cateva zile pe piata locala modelul Logan, asamblat din componente importate in principal din Romania. Renault, care detine 54% din actiunile SOMACA, a investit circa 30 de milioane de euro pentru constructia fabricii de asamblare a colectiilor CKD (Completely Knocked Down) de la Casablanca.

Marocul este cea de-a treia tara in care este fabricat modelul Logan, dupa Romania, unde productia la Automobile Dacia Pitesti a inceput in luna iunie a anului 2004, si Rusia, in martie 2005. Unitatea marocana are o capacitate de asamblare de 30.000 de autoturisme Logan anual, din care o parte vor fi exportate. Uzina produce si autoturisme Renault Kangoo. Autoturismul va fi comercializat sub marca Dacia prin reteaua de 26 dealeri Renault din Maroc.

In prima jumatate a acestui an, vanzarile Renault in Maroc au insumat 6.200 de unitati, cu aproximativ 19% mai mult decat in perioada similara a anului 2004. Aproape jumatate din vehculele comercializate au fost Renault Kangoo. Potrivit grupului francez, cota de piata detinuta in Maroc este de 19,6%, in contextul in care piata a urcat cu 17% de la inceputul acestui an. Marocul este singura tara in care Renault comercializeaza toate marcile sale, respectiv Renault, Dacia si Samsung Motors.