La peste zece ani de cand a deschis prima unitate Pizza Hut in Romania, francizorul American Restaurant System revine cu un nou concept apartinand Yum Brands International. Testat deja in Franta sau Anglia, PHD debuteaza pe piata de livrari pizza la domiciliu, cu planuri ambitioase: in maxim doi ani vrea sa acopere tot Bucurestiul.
“In maxim doi ani de la deschidere am vrea sa putem livra pizza in tot Bucurestiul”. Este promisiunea noului brand PHD, care ar putea fi definit ca pe o incercare a Pizza Hut de a ataca si pietele de take-away si home delivery din Capitala. Conceptul nu apartine Pizza Hut, insa beneficiaza de notorietatea brandului prezent deja in Romania prin 13 locatii, din care 5 in Bucuresti.

Dezvoltat de Yum Brands International, compania care detine licenta mai multor branduri de restaurante, printre care si KFC sau Taco Bell, PHD s-a lansat in Romania in decembrie 2007, prima unitate deschizandu-se pe Calea Vitan. Conceptul fusese probat anterior in Anglia, inca din iarna anului trecut.

“In Romania PHD a prins foarte bine, insa este prematur sa tragem o concluzie cu numarul de unitati pe care il avem in prezent. La fel de bine a prins spre exemplu in Anglia, cu 8 unitati si in Liban cu 7 unitati. In Franta sunt numai 2 si rezultatele sunt neconcludente”, a declarat, pentru Wall-Street, Dragos Zamirca (foto), brand manager PHD, care anterior conducea operatiunile restaurantului Pizza Hut din Plaza Romania.

Concret, acesta ne asigura ca “acelasi brand si aceleasi unitati ofera ambele servicii (n.r – take away si home delivery), dar sunt unitati de sine statatoare” (n.r Pizza Hut ofera si servicii de pizza la pachet), astfel ca Pizza Hut garanteaza PHD, asa cum Yum Brands gireaza standardele brandurilor cu care ne-am obisnuit deja si in Romania.

In prezent, PHD se bucura deja de doua unitati, pe calea Vitan si la Bucur Obor, iar planurile de dezvoltare se anunta destul de ambitioase, semn ca faza de testare a fost deja depasita.

„Mai deschidem pe Ion Mihalache intr-o luna maxim si mai cautam spatii pentru inca 3 pina in iunie 2009. O unitate costa cam 150.000 euro, in functie de marime, chirie, genul de lucrari necesare in functie de locatie”, a continuat Zamirca, enuntand ca nu exclude si extinderea in tara, daca vor exista “conditii optime”: spatiu in general stradal, de aproximativ 80 mp.

Pana la sfarsitul anului in curs, Zamirca mizeaza pe o cifra de afaceri de 600.000 de euro din vanzari de pizza, salate si bauturi, profitul urmand sa fie reinvestit integral in noile locatii. „Avem in medie cam 3.000 tranzactii pe luna la Vitan. La Obor am deschis de o saptamana si am avut cam 600 de tranzactii”, afirma reprezentantul PHD.

Daca luam in calcul planurile de extindere, cu minim patru unitati anuntate pana in vara anului viitor, PHD se va dezvolta mai agresiv decat Pizza Hut, lantul de restaurante avand deja deschise doua locatii noi si inca una in plan, in Liberty Mall, o investitie care se va ridica la 350.000 de euro.

Pana la sfarsitul anului, Pizza Hut estimeaza incasari de 10 milioane de euro, dublu fata de cifra de afaceri realizata in primul semestru, care a reprezentat o crestere de 27% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

American Restaurant System, compania care detine franciza Pizza Hut pentru Romania, opereaza in prezent 13 restaurante Pizza Hut, dintre care cinci in Bucuresti, doua in Constanta, doua in Cluj si cate o locatie in Ramnicu-Valcea, Timisoara, Iasi, Bacau.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri