Angajatii romani si-au manifestat in crestere fata de anul trecut dorinta de a parasi locul de munca actual, dar si nemultumirile salariale, conform unui studiu realizat de emitentul de tichete de beneficii extrasalariale Accor Services.
Aproximativ 39% din respondenti, in crestee cu patru pucte procentuale fata de anul trecut, iau in considerare parasirea locului de munca pentru un alt job, in timp ce doar 12% sunt multumiti de coditiile actuale oferite. In schimb, umarul celor care s-au aratat interesati de a lucra in strainatate a scazut, de la 10% cat se inregistra anul trecut, la 7%.

“Fidelitatea angajatilor romani fata de angajatori, deja la un nivel scazut fata de ceea ce observam in restul tarilor europene, risca sa se diminueze”, precizeaza studiul Accor Services. Astfel, in Belgia peste jumatate din respondeti ar refuza sa paraseasca compania pentru care lucreaza, in Germania 49% declara acest lucru, iar in Spania si Italia procentul este putin peste 40%.

Ce ii nemultumeste pe romani? La aceasta intrebare a incercat sa raspunda studiul efectuat de Accor Services, analizand tendintele in asteptarile si prioritatile angajatilor, pentru a putea gasi solutii eficiente in motivarea si recompensarea anggajatilor.

Salariul, primul motiv de nemultumire majora

In topul nemultumirilor romanilor, factorul salarial inca ocupa primul loc, marcat si de situatia tensioata privind puterea de cumparare a romanilor, dupa procesul de integrare in Uniunea Europeana.

„Angajatii romani manifesta o nemultumire majora cu privire la venitul lor lunar. Aceasta se inscrie intr-un context european in care scaderea puterii de cumparare este o problema de actualitate”, arata studiul amintit.

Nivelul slab de multumire al romanilor cu privire la plata muncii prestate situeaza Romania pe ultimul loc din tarile europene participante la ancheta. Aproximativ 50% dintre cei chestionati nu sunt multumiti de situatia salariala, in crestere cu 3 puncte procentuale fata de anul trecut, in timp ce 23% se declara extrem de pesimisti in legatura cu salariul obtinut. Prin comparatie, sub 44% din vecinii europeni se arata emultumiti de salarii.

Studiul mai arata ca nemultumirea romanilor nu este recompensata de beneficiile extrasalariale, doar 20% din cei chestionati exprimandu-si acordul in aceasta privinta, fata de cei peste 40% din respondentii tarilor europene.

Romanii vor training-uri si subventii

„Actiunile prioritare pe care salariatii le asteapta de la angajatorii lor raman instruirea/trainingul si ajutorul/subventiile pentru concediu”, concluzioneaza studiul.

O crestere semnificativa se inregistreaza in asteptarile salariatilor referitoare la subventii pentru ingrijiri medicale (54% dintre salariati fata de 50% in 2007), pentru rudele dependente (29% fata de 21% in 2007) si pentru ingrijirea copiilor (25% fata de 20% in 2007).

Cu toate acestea, nivelul salariilor romanilor nu influenteaza radical perceptia asupra muncii si motivatia angajatilor, 33% declarand ca resimt placere, fata de 28% care au adus in discutie rutina zilnica, iar diferenta dintre perceptia maagerilor si cea a executantilor ramae inca pregnanta.

„Diferenta intervine insa la nivelul modului in care este perceputa munca. Angajatii romani continua sa asocieze muncii in primul rand o notiune de placere, pe cand in Europa elementul securizant al muncii este pus pe primul plan. Aceasta se poate explica si prin dinamismul economic al Romaniei si in special al Capitalei”, se arata in studiul Accor Services.

Romanul, mai implicat in munca decat vest-europenii

Desi doar un angajat roman din doi este multumit cu privire la recunoasterea implicarii sale in munca (44%), acest scor este superior majoritatii tarilor europene, ale caror scoruri se situeaza intre 38% (Franta) si 50% (Germania).

Romanii considera, in proportie de 61%, ca motivatia lor in munca este stabila, iar 40% declara ca se implica mult in ceea ce fac, in timp ce in francezii, italienii si germanii se considera chiar mult mai implicati, insa mai putin apreciati de superiori.

In ceea ce priveste conditiile de munca, numai 58% din romani sunt multumiti de acest aspect din viata lor profesionala, in scadere cu 5 puncte procentuale fata de 2007, iar acest scor situeaza Romania pe penultimul loc in ierarhia tarilor europene, in fata Spaniei.

Romania se afla pe primul loc referitor in privinta perceptiei asupra timpului acordat job-ului. 43% din romani considera ca aloca prea mult timp muncii, spre deosebire de vest-europeni. „Mai mult de o treime din angajatii romani afirma ca le este dificil sa concilieze viata profesionala si viata privata”, concluzioneaza studiul Accor Services. Ca un exemplu, in Spania, 68% din respodenti afirma ca pot imbina cu usurinta job-ul si viata personala de dupa program.

Studiul a fost efectuat in colaborare cu institutul de cercetare Ipsos Research, pe un esantion de 1.296 angajati romani de peste 18 ani, indiferent de functie, sector de activitate,varsta sau sex, excluzandu-se doar artizanii, comerciantii sau agricultorii.

Accor Services esteunul din cei mai mari emitenti de tichete de beneficii extrasalariale, atat in Romania, cat si pe plan mondial. In Romania, peste 35.000 de companii si 1.500.000 de salariati folosesc tichetele emise de Accor Services, ca o componenta importanta a pachetelor de beneficii si compensatii. La nivel mondial, tichetele si solutiile Accor Services sunt utilizate de 430.000 de companii si 30 de milioane de persoane, in 40 de tari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri