"Suntem in pregatirea caietului de sarcini pentru studiul de fezabilitate si cel mai probabil ca eu nu voi apuca sa semnez contractul, dar acesta este posibil sa fie semnat la anul. Este nevoie de vointa politica pentru realizarea proiectului de privatizare ", a declarat ministrul transporturilor, Ludovic Orban (foto), citat de NewsIn.

De asemenea, Orban a subliniat ca Ministerul Transporturilor asteapta de trei luni si jumatate raspunsul de la Comisia Europeana pentru strategia de privatizare a CFR Marfa.

CFR Marfa estima in primul trimestru al acestui an pentru 2008 o cifra de afaceri de 2,01 miliarde lei , in crestere comparativ cu cifra de afaceri realizata in 2007 de 1,81 miliarde lei.

Tot atunci, CFR Marfa estima ca va transporta in 2008 un volum de 50 milioane de tone, in crestere fata de anul 2007 cand au fost transportate 49,6 milioane tone marfuri.

Citeste si:

Compania si-a mentinut locul in topul administratiilor feroviare de transport de marfa din Europa, aflandu-se in prezent pe locul sapte atat din punct de vedere al volumului transportat, cat si al parcursului marfurilor, fiind urmata de companiile feroviare din Spania si Ungaria.

Din totalul tonelor transportate pe calea ferata, 72,9% reprezinta activitatea CFR Marfa, fata de cei peste 20 de operatori privati care au o cota de transport tone marfa de 27,1%. Principalele grupe de marfuri transportate de companie, care reprezinta aproximativ 80% din totalul transporturilor CFR Marfa, sunt carbunii (49%), metalele comune (9,7%), petrolul (8,3%), produse ale industriei chimice (4,9%) si minereuri (4,9%).

Directorul CFR Marfa, Liviu Bobar, declara la inceputul lui martie 2008 ca in ultimii trei ani compania s-a aflat pe profit, care a fost in usoara crestere. „Am incercat sa mentinem cota de profitabilitate la acelasi nivel. De altfel in 2007 am inregistrat aproximativ acelasi profit cu cel avut in anul precedent”, sustinea Bobar.

CFR Marfa a fost infiintata ca societate pe actiuni in 1998 prin divizarea SNCFR avand ca obiect principal de activitate transportul feroviar de marfa intern si extern, precum si transport cu nave ferryboat.Compania are opt regionale, opt centre comerciale de vanzari, 23 de centre de productie si dispune de 987 de locomotive si 50.980 vagoane.