„Ne-am indreptat atentia atat catre segmentul de retail cat si catre cel al marilor consumatori, punand accent pe productia de fainuri speciale, care este o zona de nisa, ceea ce ne-a permis mentinerea unei cote de piata de 5%, a afirmat Ioan Vladu, care a revenit in functia de director al Farinsan.

Majorarea pretului la grau in 2007, cu peste 50%, s-a rasfrant si asupra costurilor cu materia prima din prima parte a acestui an, obligand compania sa caute solutii pentru mentinerea costurilor la produsul finit la valori cat mai stabile.

„Si anul acesta ne confruntam cu probleme in ceea ce priveste graul", afirma directorul Farinsan.

Chiar daca productia a fost una mult mai mare decat in 2007, ceea ce a impins pretul spre 0,3 – 0,4 lei/kg, calitatea graului nu este una foarte buna, mult dintre el fiind bun doar pentru furaje, in special cel recoltat din zona sudica a tarii. Astfel, compania a fost nevoita sa achizitioneze grau la preturi mult mai ridicate de 0,6 lei/kg, nivel apropiat de cel al graului din import.

Citeste si:

„De asemenea, in aceasta perioada exista problemele create de micii producatori, care au mori de mici dimensiuni, si lucreaza, in majoritatea cazurilor «fara acte» ceea ce le permite sa vanda la preturi sub cele ale pietei si de multe ori «la negru»”, spune Ioan Vladu.

Farinsan a fost infiintata ii anul 1996, a demarat productia propriu-zisa in 1999 si numara circa 180 de salariati.

Principalii competitori ai Farinsan sunt producatorii Vel Pitar, Dobrogea, Baneasa, Loulis, Pambac si Boromir.