"Informatiile eronate au privit clauza clientului cel mai favorizat, care marcheaza obligatia furnizorului de a oferi comerciantului cel mai bun pret de pe piata. Societatile respective au furnizat date incorecte cu privire la inexistenta acestei clauze in contractele lor comerciale", arata Consiliul Concurentei (CC).

Potrivit legii, Consiliul Concurentei poate amenda agentii economici cu pana la 1% din cifra de afaceri a acestora, pentru furnizarea unor informatii incorecte in cadrul investigatiilor pe care le desfasoara.

Valoarea totala a contraventiilor, aplicate in perioada 10-16 septembrie, a fost de 3,22 milioane de lei (aproximativ 850.000 euro), Billa Romania fiind amendata cu 2,149 milioane de lei, Pic cu 819.000 lei si Spar cu 256.000 de lei.

Consiliul Concurentei precizeaza ca impactul acestei clauze asupra pietei reprezinta unul dintre elementele importante ale investigatiei, alaturi de impactul taxelor de raft si de relatiile pe verticala si orizontala din sector.

Citeste si:

Consiliul Concurentei a declansat in luna martie o investigatie sectoriala in domeniul comercializarii produselor alimentare.

Analiza urmareste in ce masura relatiile dintre actorii prezenti pe piata comercializarii produselor alimentare - producatori, procesatori si retaileri - pot conduce la restrictionari ale concurentei.

Concluziile investigatiei declansate de Consiliului Concurentei in sectorul de retail alimentar sunt asteptate in primul trimestru al anului viitor.