Praktiker Romania a incheiat trimestrul al treilea al anului 2008 cu un nivel al vanzarilor de 88,52 milioane euro, ceea ce a insemnat o crestere de 20,6 % fata de aceeasi perioada din 2007.
Pe perioada celor 9 luni de la inceputul anului, compania din Romania a raportat o cifra a vanzarilor nete de 217 mil. euro.

In prezent, reteaua Praktiker Romania numara 24 de magazine. In primele 3 trimestru al acestui an, compania a deschis 3 unitati, la Deva, Pitesti si Iasi (al doilea magazin din oras). Reteaua s-a extins de asemenea si la Buzau, cu un magazin deschis pe 24 octombrie.

In intervalul iulie-septembrie 2008, vanzarile nete ale grupului Praktiker au ajuns la 1,017 mld. euro, ceea ce a insemnat o scadere de 1,9% fata de valoarea raportata in 2007 (1,036 mld. euro). Pe primele 9 luni ale anului, vanzarile consolidate au fost de 3,014 mld. euro, cu 0,9% sub nivelul de anul trecut, considerat de departe anul cu cele mai bune rezultate pentru grup.

„Pentru a fi confirmate asteptarile formulate pentru anul 2008 cu privire la rezultatul operational intre 135 si 140 mil. euro este suficient sa mentinem acest indicator la nivelul trimestrului 4 al anului precedent. Asa cum arata lucrurile in acest moment, vorbim despre o perspectiva ce poate fi atinsa”, este de parere Wolfgang Werner, Presedintele Consiliului Director Praktiker Bau- und Heimwerkermärkte Holding AG.

Grupul Praktiker confirma in acelasi timp perspectivele cu privire la cifra vanzarilor pe intreg anul 2008, potrivit carora aceasta valoare va avea un plus moderat. „Desi actuala criza financiara globala nu este favorabila din punct de vedere al vanzarilor, nu ne asteptam ca ea sa produca o scadere de durata a cererii de produse din sectorul do-it-yourself”, a mai spus Wolfgang Werner.

Cu o valoare de 360,4 mil. euro, vanzarile generate in afara Germaniei pe trimestrul al treilea au fost peste cele de anul trecut cu 20,9% (298,1 mil. euro in 2007). Pe perioada celor 9 luni din 2008, valoarea acestora s-a situat la un nou nivel record de 938,7 mil. euro, ceea ce corespunde unei cresteri de 18,3% comparativ cu anul 2007, pusa in special pe seama extinderii puternice a retelei de magazine.

Pe primele 9 luni, vanzarile grupului in Germania s-au diminuat cu 7,7%, pana la 2,075 mld. euro (2,248 mld euro in 2007). In trimestrul al treilea, cand perioada de aplicare a procentului de discount a fost redusa semnificativ, vanzarile in tara de origine au fost cu 11% sub nivelul de anul trecut (656,9 mil. euro in 2008; 738,4 mil. euro in 2007).

In contrast, rezultatul operational pe piata interna a consemnat o imbunatatire semnificativa. Pe perioada celor 9 luni, EBITA a fost de 51,8 mil. euro, cu 38,4% mai mult decat in aceeasi perioada din 2007. Corespunzator trimestrului al treilea, valoarea EBITA de 16,9 mil euro a fost cu 20,5% peste anul trecut (14 mil. euro in 2007). Fara a integra costurile aplicarii cerintelor Oficiului Federal al Concurentei pentru achizitia Max Bahr (aplicate in 2007), indicatorul EBITA inregistrat in primele 9 luni ale lui 2008 pe piata din Germania s-ar situa cu 8,8% peste cel de anul trecut.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri