"Anul acesta estimam cresteri ale vanzarilor la articolele de imbracamite pentru iarna si a echipamentului sportiv de 40 la suta fata de perioada similiara din 2007. Mizam pe acesta crestere datorita trendurilor ascendente din ultimii ani, cauzate la randul lor de puterea de cumparare din ce in ce mai mare", a precizat proprietarul magazinului de nisa MM Sport, Adrian Matei.

Tot la cresteri de piata se astepta si reprezenzantii magazinului Himalaya, insa la un nivel mai scazut. "Piata de profil poate inregistra acest an cresteri de pana la 30%, insa acest procent e foarte strans legat de evolutia vremii. Dar se ca acest nivel de crestere al pietei poate fi atins, specialistii Institului National de Meteorologie anuntand zapada pe toata perioada iernii", a spus David Neacsu proprietarul magazinului amintit.

Conform proprietarilor magazinelor din domeniu, cele mai vandute echipamente sportive din acesta iarna vor fi snowboard-urile si schiurile. "Nivelul vanzarilor de snowboard va fi mai mare decat cel al schiurilor, practicarea snowboarding-ul cunoscand un trend ascendent, de peste 20% anual", a mentionat reprezentantul Himalaya.

Citeste si:

In ciuda dezvoltarii pietei de profil din ultimii ani, magazinele axate in comertul cu articole si echipamente specializate sufera din cauza unui concurent redutabil - hypermarketul.

"Din cauza faptului ca magazinele specializate importa numai produse originale, de calitate si sigure, preturile acestora nu au cum sa rivalizeze cu produsele de duzina din marile magazine. De exemplu, la un magazin de specialitate, garantia pentru un rucsac poate fi acordata pe perioada nelimitata", a subliniat administratorul magazinului de nisa Travel Sport, Liviu Stanciu.