Selena Romania, reprezentanta holdingului international Selena cu capital polonez si listat la Bursa de la Varsovia, anticipeaza o crestere de doar 2-5% pentru segmentul materialelor de izolatii si etansari si adezivi, pe fondul crizei financiare curente.
Anul viitor, piata de costructii va avansa cu cel mult 11% fata de perioada precedenta, animata in special de lucrarile de constructii industriale si de infrastructura, iar piata materialelor de constructii, incluzand spume poliuretanice, adezivi si etansanti, va creste cu un maxim de 5%, pe fondul cererii reduse in zona rezidentiala, au apreciat oficialii Selena Romania.

Reprezentantii producatorului de spume poliuretanice, adezivi si etansati au declarat ca principalele cresteri ale veniturilor companiei se vor datora lucrarilor de reparatii si reabilitare termica a fondului de locuinte deja existent. Multe din proiectele noi sunt amanate, iar cumparatorii sunt mai reticenti in achizitionarea de locuinte, considera acestia.

“In contextul actual, piata de constructii, in ansamblu, va avansa in 2009 cu 6-11%, in comparatie cu 2008, printr-o contributie masiva a lucrarilor de constructii ingineresti, de infrastructura si nerezidentiale, corelata cu o reducere importanta a cererii in zona rezidentiala. Insa pe segmentele de spume poliuretanice, adezivi si etansanti pe care activam, mizam pe un accent tot mai mare pus pe lucrarile de reparatii capitale si reconditionari ale fondului de constructii existent, cladiri si case de locuit si cladiri nerezidentiale”, a declarat Dorin Spataru (foto), administratorul Selena Romania.

In prezent exista, la nivel national, aproximativ 85.000 de blocuri, din care trei sferturi au nevoie urgent lucrari de reparatii si rabilitare termica. “Aici se va resimti o crestere consistenta deoarece efortul de finantare va fi sustinut doar la nivel de 30% din partea proprietarilor sau al asociatiilor de proprietari. Intre 60% si 75% dintre cladirile de locuit necesita reabilitare si eficientizare termotehnica, fiind cladiri vechi de 40-55 ani”, a completat Dorin Spataru.

Pe primele noua luni din 2008, Selena Romania a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de 9,3% comparativ cu perioada similara a anului trecut, pana la o valoare de 15,5 milioane lei. Valoarea vanzarilor de spuma poliuretanica a crescut cu doar 5%, in conditiile in care preturile au scazut cu pana la 15% si volumul lucrarilor de tamplarie termoizolanta este la circa 91% in raport cu 2007, au mai precizat oficialii companiei.

Pentru perioada amintita, Selena Romania a inregistrat cresteri in volume de 50,7% pentru adezivii de pardoseli, 48,4% pentru adezivii de montaj, 66,3% pentru produsele pentru acoperisuri si de 34,4% pentru benzile adezive.

In ceea ce priveste profitul companiei estimat pentru acest an, Spataru anticipeaza o scadere a profitului, avand in vedere scaderea pretului de piata a spumei poliuretanice si efectul negativ al importurilor din Uniunea Europeana.

La deprecierea leului din perioada anterioara, "se adauga scaderile de preturi la spumele poliuretanice, de pana la 15%, care au fost operate in piata, dar si de catre Selena. Cele doua variabile vor conduce in final la revizuirea in scadere a profitului companiei pentru anul acesta", ne-a declarat Spataru, care adauga ca "este greu sa mai vedem si alte scaderi anul acesta, insa totul depinde de evolutia cursului valutar". Pentru 2009, Spataru nu se asteapta la o perspectiva de crestere a preturilor pentru spume poliuretanice, dar piata va depinde si de presiunea aprecierii monedei europene.

“Valoarea pietei de spume poliuretanice nu va depasi insa nivelulul anului trecut, atingand 41,16-49,71 mil. Cuantificarea pietei in euro arata o involutie fata de 2007, pana la nivelul de 11,6-14 milioane de euro, situatie determinata de variatia cursului de schimb leu/euro. Evolutia pietei in valoare este determinata in special de scaderea cu pana la 15% a preturilor medii, in comparatie cu 2007. Situatia a condus la introducerea pe piata de spume poliuretanice cu performante sensibil diminuate”, a incheiat Spataru.

Pe piata adezivilor, Spataru estimeaza in prezent o crestere de maxim 10-15%, comparativ cu nivelul de crestere estimat initial, de 25-30%, in timp ce polistirenul cunoaste o crestere lenta de numai 5% in acest an, mult sub previziunile initiale de 40-50%.

La nivelul grupului, Selena a achizitionat, in septembrie, o fabrica in Polonia care va produce adezivi, mortari si chituri de rost. De asemenea, Selena a semnat un acord cu regiunea Nantong, de langa Shanghai, pentru constructia unei fabrici in China, a carei productii este programata pentru a doua jumatate a lui 2009. Unitatea din China urmeaza sa realizeze spume poliuretanice, adezivi si etansanti pentru piata locala si zona Asia, dupa o investitie de 10 milioane de dolari.

Anul trecut, grupul si-a extins unitatile de productie cu noi locatii in Rusia si America de Nord, prin investitii de 3 milioane de dolari si a achizitionat o fabrica de spume poliuretanice din Turcia.

Grupul Selena este al patrulea producator mondial de spume poliuretanice utilizate pentru montarea usilor si ferestrelor si pentru etansare in constructii. Grupul cuprinde 25 de companii, inclusiv 17 subsidiare straine si 9 fabrici dotate cu inalta tehnologie (4 facilitati de productie in Polonia, dar si cateva in Italia, Brazilia, Coreea, China si SUA). Brandurile sale principale sunt TYTAN si ARTELIT.

Produsele Selena sunt distruibuite in peste 50 de tari, in 15 piete ca Polonia, Rusia, Cehia, Finlanda, Kazakhstan, Ucraina, Bulgaria, Romania, Ungaria, Germania, Italia, Brazilia, SUA, Coreea de Sud si China. Grupul intentioneaza sa isi consolideze pozitia in Asia de Sud-Est (China), Orientul Mijlociu (Turcia, Egipt si tarile producatoare de petrol din Peninsula Arabica), America de Sud (Argentina), America de Nord (Canada) si sa isi continue expansiunea pe noi piete externe.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri