Compania franceza Renault, al patrulea producator de automobile din lume, a anuntat o crestere o veniturilor grupului cu 3,8%, la 21,3 miliarde de euro. Aceasta crestere se datoreaza in primul rand bunelor vanzari ale modelelor Megane si Logan, a declarat constructorul francez intr-un comunicat preluat de Reuters.

Cu aceeasi ocazie, noul presedinte executiv al companiei, Carlos Ghosn, a declarat ca lansarea noului model Twingo, care fusese programata pentru sfarsitul anului viitor, va fi amanata pentru anul 2007.

Lansarea modelului Clio III va fi mentinuta pentru luna septembrie a acestui an, respectandu-se astfel programul pentru acest model. Renault spera ca va reusi astfel sa pastreze cota de 11% din segmentul autoturismelor de clasa mica vandute pe piata europeana. Motivele principale ale amanarii lansarii noului Twingo le reprezinta necesitatea finalizarii activitatilor de proiectare a modelului si costurile marite ale materiilor prime. Un alt motiv al amanarii este ca segmentul de piata destinat masinilor mini gen Clio si Twingo nu s-a dezvoltat conform asteptarilor producatorului francez, fapt dovedit de vanzarile modelului Modus. Costurile intarzierii se vor situa in jurul cifrei de 60 de milioane de euro.

Segmentul autoturismelor din clasele mici s-a extins in ultimii ani pe piata europeana, de la 30,8% in anul 1998, la 34,5% anul trecut.

Renault si-a mentinut cota de piata din tarile vest-europene, in timp ce vanzarile din celelalte regiuni ale lumii au fost sprijinite de unitatile Logan, produse de divizia romana a constructorului francez, Dacia Pitesti, se mai precizeaza in comunicatul producatorului francez.

Renault pare a fi printre putinii producatori de autoturisme care au reusit sa-si conserve cota de piata in tarile occidentale si sa obtina profituri semnificative.

Una din companiile de profil care au cunoscut scaderi masive ale profitului serioase este PSA Peugeot Citr?en. Profitul net al grupului a scazut cu 21% in prima jumatate a anului, fata de perioada similara din 2004, compania avertizand ca stagnarea economica din Europa de Vest va impiedica relansarea vanzarilor de automobile in regiune.

PSA Peugeot Citr?en, al doilea mare producator de automobile din Europa, si-a exprimat speranta ca lansarea unor noi modele va contracara cresterea pretului materiilor prime, care a afectat castigurile.