Reprezentantii Rafar, divizia de retail si distributie fashion a grupului RTC, estimeaza ca noile branduri introduse, adresate segmentului middle-market, vor avea succes in acest moment pe piata, cand consumatorii isi bugeteaza mai bine cheltuielile pe fondul crizei financiare, recunoscand ca ar fi amanat proiectele de lansare in cazul unor branduri luxury.
“Suntem rezervati in ceea ce priveste planurile de investitii. Trebuie sa ne adaptam la conditiile de pe piata. Ne gandim la toate variantele posibile. Cresterea veniturilor a orientat lumea catre branduri, acum (n.r – in perioada crizei) se vor aloca bugete mai mici. Daca as fi adus branduri luxury in acest moment, as fi amanat lansarile pe piata”, a declarat, pentru Wall-Street, Ramona Stanciulescu, CEO Rafar (foto), adaugand ca au existat discutii si cu branduri up-market.

Rafar, divizia de fashion a grupului RTC, care detinea pana de curand brandul britanic Debenhams, Olsen, Mandarina Duck si Sacoor Brothers, va adauga, din aceasta luna, trei noi branduri portofoliului sau, Forever 18 (brand destinat tinerilor), J.Press (brand ungar de lenjerie) si Bijoux Terner)accesorii diverse la pretul unic de 55 lei) , dupa investitii care insumeaza circa un milion de euro.

“Anul acesta Forever Young, Bijoux Terner si J.Press vor fi prezente in Oradea, in Lotus Market. In noiembrie 2008, Forever 18 va avea si o prima locatie in Liberty Center”, a spus Stanciulescu, anuntand o investitie de circa 700.000 de euro pentru magazinele Forever Young, care vor avea fiecare un spatiu de 300 metri patrati.

Luna trecuta, Rafar a inaugurat un magazin Debenhams in mall-ul Lotus Center, din Oradea, urmand ca din aceasta luna sa deschida inca 2 magazine Debenhams in noul centru comercial MallDova din Chisinau si in Plaza Romania, Bucuresti, ultimul insemnand nu mai putin de 1.500 metri patrati si o investitie de 1,5 milioane de euro. In total, cele trei magazine noi Debenhams au absorbit aproximativ 5 milioane de euro.

“Prezenta la Chisinau este un pas important in strategia noastra de dezvoltare. Mergem acolo cu sase branduri din zonele de venit low-medium-high. In prezenti, in Chisinau, oamenii sunt foarte atenti la imaginea lror, insa oferta de branduri fashion nu era cuprinsa intr-un proiect de retail modern precum mall-ul care se va deschide acolo”, a afirmat reprezentantul Rafar, care a cifrat valoarea investitiilor din Chisinau la 3 milioane de euro.

“Nu sunt proiecte in Bucuresti”

Stanciulescu a mai declarat ca momentan, spatiile comerciale din Bucuresti sunt limitate, cateva proiecte fiind amanate, fapt care justifica lansarea brandurilor mai intai in Oradea sau Chisinau. “Probabil ca vom mai deschide in extinderea Plaza Romania si in mall-ul din Cotroceni. Momentan nu sunt proiecte noi”, a spus aceasta. Compania si-a adjudecat deocamdata spatii in mall-ul proaspat deschis Liberty Center.

“Vrem sa adaugam inca 10 magazine retelei in 2009, vom investi intre 7 si 9 milioane de euro. Vrem sa ajungem in final la 30 magazine”, a declarat Stanciulescu. Extinderea se va face o parte cu cash-ul disponibil de pe urma rezultatelor obtinute, iar pentru restul se va apela la credite bancare, proces care se va realiza cu atentie. “Depinde de cat de mult ne vom extinde”, explica aceasta.

La sfarsitul anului 2008, reteaua de magazine Rafar va cuprinde 22 spatii de vanzare, la o suprafata totala de peste 13.000 metri patrati.

“La nivelul diviziei, estimam un rulaj de 10 milioane de euro. Strategia de dezvoltare inseamna o medie de doua magazine pe an pentru fiecare dintre branduri, iar numarul de branduri din portofoliu va creste cu 2 sau cu 3 nume in fiecare an. Nu ne gandim numai la Bucuresti, ci vom merge acolo unde se dezvolta cele mai interesante proiecte”, nota anterior CEO-ul Rafar, aratand ca piata de retail fashion va trece de pragul de 2 miliarde de euro in acest an, insa evolutia in anul viitor este incerta in acest moment de criza, putandu-se asista si la o stagnare a pietei, dar si o crestere, impulsionata mai mult de brandurile din spatiile comerciale deja existente in prezent.

Anul trecut, divizia Rafar a avut o cifra de afaceri de 6 milioane de euro, asigurata de primul concept store Debenhams deschis in Bucuresti Mall, in martie, urmat apoi de cel din Polus Center, Cluj, in noiembrie. Incepand cu aprilie anul trecut, Rafar a adus in Romania brandurile Mandarina Duck, Sacoor Brothers in Baneasa Shopping City si Olsen in Bucuresti Mall, iar in iulie a preluat magazinele Bally si Catwalk, aratand ca poate administra si concepte luxury.

In noiembrie 2007, grupul RTC a preluat integral actiunile companiei Fashion Retail Group (FRG) care detinea franciza pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova pentru brandul britanic de moda Debenhams. In urma acestei tranzactii, presedintele grupului RTC, Octavian Radu, a renuntat la 40% din pachetul de actiuni pe care il detine in AAV Group, companie al carui actionar unic este in prezent Vicentiu Zorzolan. AVV Group detine drepturile de franciza pentru brandurile Esprit, Springfield si Women’Secret.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri