Reprezentantul URBB declara ca, la nivel international, semnele crizei financiare au fost vizibile cu cateva luni inainte de declansarea “furtunii economice” de pe Wall-Street.

“Cred ca mai potrivit ar fi nu anticiparea crizei financiare, ci pregatirea pentru astfel de momente dificile la nivel economic”, spune Shachar Shaine (foto).

In cee ce priveste industria berii din Romania, presedintele URBB considera ca efectele crizei vor fi resimtite diferit de catre companiile din domeniu.

“In opinia mea, tinand cont de faptul ca 2009 este primul an dupa alegeri, consider ca acest lucru va avea efecte pozitive, atat din punct de vedere al calculelor bugetului de stat, cat si al stabilitatii monedei locale, lucru resimtit si in scaderea deficitului bugetar. Probabil ca recesiunea la nivel mondial nu va trece nesimtita pe langa Romania, insa avem si multe puncte pozitive care vor atarna in balanta, precum dezvoltarea infrastructurii, somajul scazut etc”, declara Shaine.

Totodata, presedintele URBB afirma ca, in momentul de fata, o influenta negativa a crizei financiare asupra puterii de cumparare a romanilor este dificil de anticipat datorita vanzarilor inregistrate in primele 9 luni ale acestui an.

Potrivit lui Shaine, URBB a raportat, in primele 9 luni ale lui 2008, o crestere a volumului vanzarilor de 15% fata de perioada similara a anului trecut. De asemenea, compania estimeaza pentru acest an o cota de piata de 9%, in timp ce pentru urmatorii 2-3 ani preconizeaza atingerea unei valori de 12% din totalul pietei.

Citeste si:

URBB: Piata berii din Romania se aproprie de primii clasati la nivel european

In opinia lui Shachar Shaine, piata berii din Romania este una “consolidata si extrem de competitiva, bucurandu-se de prezenta a patru din cinci producatori la nivel mondial”.

“Din punct de vedere al volumelor, piata berii locala se apropie, pe fondul unei cresteri constante, de primii clasati la nivel european. Printre liderii europeni din acest punct de vedere se numara Cehia (160 de litri pe cap de locuitor), Germania (118), Austria (111) si Danemarca (90). In Romania, consumul pe cap de locuitor a atins valoare de 89 litri, la sfarsitul anului 2007”, explica Shaine.

Volumul total al pietei berii a atins, in 2007, 19,4 mil. hectolitri. Pentru anul 2008, URBB estimeaza o crestere a pietei de 5-7%, “pe fondul maturizarii pietei”. In plus, segmentele premium si mainstream vor reprezenta motoarele de crestere a pietei, in timp ce ambalajele preferate de consumatori vor fi PET-ul si doza.

Investitiile totale preconizate de URBB pentru acest an se ridica la 20 milioane de euro, fiind directionate catre activitati de logistica, distributie si promovare a produselor companiei. Investitia totala realizata de compania URBB in Romania, de la intrarea pe piata pana la finalul anului 2008, va atinge 185 de milioane de dolari.

Portofoliul URBB mai cuprinde marcile internationale de bere - Tuborg, Tuborg Strong, Tuborg Christmas Brew, Carlsberg, Skol, Guinness si Kilkenny si bauturile racoritoare - Orangina si Granini.