"In noul context economic global, consiliul de conducere a revizuit proiectele derulate de grup in fiecare din pietele unde este prezent. Scopul acestei revizuiri a fost reducerea sau eliminarea operatiunilor Coffeeheaven de pe pietele unde potentialul afacerii a fost redus, dar si cresterea profitabilitatii companiei prin inchiderea de magazine acolo unde noile conditii de piata au facut improbabila realizarea de profit" se arata in raportul companiei citat de NewsIn.

In urma acestei revizuiri, Coffeeheaven a decis retragerea operatiunilor din Romania si Slovacia, ceea ce va insemna inchiderea unui total de trei cafenele, din care una la noi in tara. Iesirea de pe aceste piete se va realiza pana la finele lunii martie 2009. Rezultate "dezamagitoare" au fost raportate si pe piata din Cehia, unde compania anticipeaza o reducere a numarului de cafenele.

Grupul a luat aceasta decizie pentru a reduce cheltuielile de dezvoltare si pentru a creste rata profitabilitatii.
Prima cafenea Coffeeheaven din tara a fost deschisa in primavara acestui an, in Baneasa Shopping City. La nivel mondial, grupul Coffeeheaven opera in septembrie 90 de unitati in Polonia, Letonia, Cehia, Bulgaria, Ungaria si Romania.

Pe piata cafenelelor din Romania mai activeaza lanturile Crem Caffe, Turabo sau Cafepedia. In ciuda crizei financiare noi jucatori au intrat pe piata din Roania anuntand investitii mari in urmatoarea perioada. De exemplu, Velvet Cafe, compania care detine master-franciza brandului Pascucci adus din Italia, vizeaza deschiderea a 12 cafenele pana in 2011 in Romania, investitia totala fiind de circa trei milioane de euro.