Dupa ce saptamana trecuta ADAC (clubul automobilistic german) a facut un test al elanului (evitarea la o anumita viteza a unui obstacol aparut brusc in fata unei masini) pe Dacia Logan, la care masina s-a rasturnat la 65 km/h, sapatamana aceasta au urmat alte teste.

„Scopul lor a fost acela de a demonstra, intr-un elan patriotic ca Dacia Logan nu se rastoarna“, a declarat pentru „Averea“ analistul auto, Dan Vardie. Testele au fost facute in conditiile in care ADAC a retras de pe site-ul sau testul cu Logan, recunoscand implicit ca in legatura cu acesta ceva nu a fost in regula.

Testele facute in Romania au fost efectuate de revistele specializate „Top Gear“ si „Pro Motor“. „Am facut testul respectand normele ADAC, am luat de la acestia toate datele despre modul in care se face o asemenea analiza. Am respectat tipul de traseu, tipul de obstacole folosit de acestia. Am schimbat, asa cum au facut ei roata din stanga fata, cu janta din aliaj, cu una dotata cu janta din otel“, ne-a spus Dragos Grigore de la „Top Gear“. Pentru test a fost solicitat un pilot profesionist, Claudiu David, campion la raliuri. Concluzia testului: masina nu s-a rasturnat nici la 80km/h, desi spatele a iesit de pe traiectorie.

Testele sunt contestate de analistul auto, Dan Vardie. „La noi in tara , cu exceptia Registrului Auto Roman, nu sunt intrunite cele trei conditii necesare pentru a efectua un test profesionist.

Atat testul ADAC, cat si cele efectuate in tara „nu“ au fost facute profesionist, spun specialistii

Nu exista o pista omologata, nu exista aparatura necesara pentru a masura anumiti parametri in cadrul acestor teste, nu exista piloti atestati international pentru astfel de teste“, ne-a declarat Vardie.

Totusi, analistul auto, ca si cei de la revista „Top Gear“, sunt de acord ca testul nemtilor de la ADAC s-a desfasurat in conditii dubioase, ceea ce arunca o pata pe obrazul acestui club celebru pe plan international.

„Dacia Logan nu reprezinta un pericol real pentru piata germana de autovehicule noi si second -hand. Eu nu cred ca Dacia va vinde anul acesta in Germania mai mult de 5000 de autovehicule.

La un volum al pietei de 3,2-3,5 milioane vehicule noi si 6 milioane de tranzactii cu vehicule second-hand, vanzarile Loganului sunt nesemnificative.

Cred ca germanii vor sa omoare din fasa orice concurenta“, ne spune Vardie. El spune ca orice pilot, daca vrea, poate sa rastoarne orice masina. „Acum cativa ani, era o moda in Statele Unite sa incerci sa rastorni masini“, conchide Vardie.