Acesta a adagat ca in contextul crizei consumatorii vor fi probabil mai atenti la cheltuieli si mai exigenti in privinta raportului calitate-pret, dar potentialul pietei este in continuare crescut. De aceea, Ikea Romania isi mentine estimarile de crestere a vanzarilor si spera ca la sfarsitul anului de catalog Ikea 2009 (1 septembrie 2008 - 31 august 2009) sa depaseasca 110 milioane de euro in vanzari.
Seful Staer: Vanzarile au scazut in septembrie cu 5% din cauza crizei
Pe de alta parte, efectele crizei ar putea fi simtite in 2009, intrucat lipsa de acordare a creditelor si lipsa lichiditatilor pot constitui o piedica importanta in calea dezvoltarii pietei de mobila.
"Vor exista probabil mici blocaje la nivel de aprovizionare cu materii prime din import sau chiar produse finite. Increderea pe piata mondiala este una din ce in ce mai scazuta, chiar si intre parteneri, ca atare se poate sa existe frictiuni de acest gen", sustine si presedintele Elvila, Viorel Catarama.
Mai mult, acesta crede ca primele afectate de criza vor fi companiile si atelierele mici, care din cauza problemelor finaciare ar putea fi nevoite sa renunte la o parte a angajatilor. Situatia nu va fi insa aceeasi in cazul companiilor mari.
"Pe total, apreciem ca numarul angajatilor va mai scadea cu 10-15% anul viitor, tendinta inregistrata la nivelul ultimilor ani", a mai subliniat Catarama.
Referitor la evolutia grupului Elvila, Catarama a precizat ca nivelul vanzarilor pe trimestrul trei a crescut fata de aceeasi perioada a anului trecut cu 10% si se preconizeaza ca acest procent va creste in perioada imediat urmatoare. In plus, Elvila a continuat dezvoltarea retelei de magazine, pana la sfarsitul anului fiind preconizata deschiderea a doua unitati noi, remodernizarea unora dintre ele si retehnologizarea capacitatilor de productie.
Oprisan, IKEA: Ne asteptam ca si consumatorii sa fie tot mai atenti la cheltuieli
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: