Unele contracte de munca pe perioada determinata de la Dacia nu vor mai fi prelungite in 2009

O parte dintre contractele de munca pe perioada determinata care expira la sfarsitul acestui an nu vor mai fi prelungite, au declarat reprezentanti ai sindicatului si conducerii Automobile Dacia.

"Inca nu am discutat acest lucru in mod oficial, dar intreruperile de contract la cei care au contract pe perioada determinata la noi sunt curente. (...) Este o intelegere intre doua parti si daca expira contractul, administratia poate sa nu-l mai prelungeasca. Sunt multi cei care au contracte pe perioada determinata, dar nu stiu cator angajati li se va mai prelungi", a declarat directorul de comunicare al Dacia, Liviu Ion.

Liderul sindical, Ion Iordache, spune ca sindicatele nu vor protesta, pentru ca masura este legala, iar contextul economic este destul de dificil.

"Cei care aveau contract cu perioada determinata stiau ca vor lucra pe o perioada determinata, iar asta se intampla de ani de zile, nu este o noutate. Pentru 960 dintre acesti angajati, acele contracte au fost transformate in acest an in contracte cu perioada nedeterminata. Prin urmare, as lua partea buna a lucrurilor, deoarece din cate au fost, aproape o mie s-au transformat in contracte pe toata viata", a spus liderul sindical.

El a sublinat ca nu are informatii referitor la numarul angajatilor care nu vor mai semna o prelungire a contractelor.

Potrivit estimarilor viceliderului Sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache, in fiecare zi vor merge la serviciu in jur de 3.000 de angajati, activitatea la centrul CKD urmand sa se defasoare normal, informeaza NewsIn.

In cele 17 zile de vacanta fortata ale celor 11.000 de salariati Dacia, vor fi nevoiti sa stea acasa si angajati ai societatilor furnizoare de componente catre uzina de automobile din Mioveni. Este vorba de societatile Leoni Mioveni, Leoni Pitesti, Johnson Control, Euro APS, Cortubi, Metal Impex, Maxiro, Piroux SRL, Matrice Dacia, Presate Dacia, Eurest SRL si A.S.I. (furnizor punti).

Dacia scade cu circa 26% de la o luna la alta, in Romania

Dacia scade cu circa 26% de la o luna la alta, in Romania

Dacia scade cu circa 26% de la o luna la alta, in Romania

Citeste si:

Potrivit liderilor Sindicatul Automobile Dacia (SAD), care ii reprezinta si pe angajatii acestor furnizori, incepand de joi vor ramane acasa in jur de 2.000 de salariati ai societatilor furnizoare. Salariatii vor fi plati in functie de contractul colectiv de munca negociat cu fiecare administratie in parte, remuneratiile fiind intre 75 si 85%.

Harta Crizei Economice

Cititi si Criza in Sibiu: Concefa si Ambient dau afara 1.000 de angajati

Criza in Sibiu: Concefa si Ambient dau afara 1.000 de angajati

Criza in Sibiu: Concefa si Ambient dau afara 1.000 de angajati

Administratia Dacia a anuntat in urma cu doua saptamani ca va intrerupe activitatea in perioada 20 noiembrie – 7 decembrie din cauza scaderii brutale a pietelor auto, iar salariatii vor fi remunerati cu 85% din salariul total brut.

Vanzarile de autoturisme noi: Declin de 5,7% la 10 luni

Vanzarile de autoturisme noi: Declin de 5,7% la 10 luni

Vanzarile de autoturisme noi: Declin de 5,7% la 10 luni

Adancirea crizei financiare si economice in luna octombrie duce la o scadere importanta a pietelor auto, inclusiv cea a Romaniei. Astfel, piata auto a scazut in octombrie 2008 fata de octombrie 2007 in Romania cu circa 30%, in Spania cu 40%, in Marea Britanie cu 23%, in Suedia cu 22,7%, in Italia cu 18,9%, in Germania cu 8%, in Franta cu 6,2%.

Producatorul de automobile estimeaza ca aceasta tendinta va continua probabil si in lunile urmatoare. De asemenea, compania considera ca este un succes la export pe piete in cadere in conditiile in care piata mondiala a scazut cu 9% in octombrie 2008 fata de perioada similara din 2007, exporturile Dacia au crescut cu 20,2%.

Dacia a exportat 23.794 vehicule in octombrie 2008, respectiv 142.124 vehicule pe primele 10 luni ale lui 2008. Dintre acestea din urma, in Franta au fost vandute 35.329 unitati.

Producatorul de automobile a precizat ca, desi are succes la export, cresterea cotelor sale de piata nu poate compensa scaderea masiva a pietelor auto din Europa.

Subansamble Auto din Pitesti trimite in somaj aproape un sfert dintre angajati

Subansamble Auto din Pitesti trimite in somaj aproape un sfert dintre angajati

Subansamble Auto din Pitesti trimite in somaj aproape un sfert...