Cea mai ieftina masina din lume este in faza de proiect. Producatorul indian Tata Motors intentioneaza sa realizeze o masina care sa aiba o capacitate cilindrica de 600cc. Pentru a ne da seama de gabaritul masinii, sa ne amintim ca Lastunul romanesc avea o capacitate de 500cc. Masina indiana va aparea in 2008, va costa aproximativ 2.000 de euro si va avea multe componente realizate din plastic.

Tata Motors, unul dintre cei mai mari constructori de masini din India, lucreaza la proiectul celei mai ieftine masini din lume, relateaza cotidianul britanic „The Independent“.

Avand ca data de aparitie anul 2008, „masina poporului“ va costa in jur de 2.000 de euro si va fi destinata pietei indiene. Tata Motors intentioneaza sa realizeze masina la un pret cat mai mic, pentru a convinge populatia indiana sa renunte la biciclete si motociclete in favoarea vehiculelor pe patru roti.

Proiectul apartine lui Raban Tata, presedintele companiei indiene, care vrea sa demonstreze criticilor sai ca poate fi construita o masina atat de ieftina. Masina, care va fi echipata cu un motor cu o capacitate cilindrica de 600cc, nu trebuie vazuta ca o versiune redusa a autoturismelor normale, a afirmat Raban Tata.

Pentru a minimaliza costurile de productie, multe parti ale masinii vor fi realizate din plastic, iar compania studiaza posibilitatea ca vehiculul sa fie livrat neansamblat, urmand ca el sa fie ansamblat in atelierele rurale.

Citeste si:

Volumul de masini detinute de populatia indiana este foarte scazut si intentia companiei este sa realizeze proiectul pentru aceasta piata. „Strategia companiei Tata este sa-i faca pe oameni sa renunte la bicicletele lor si sa se instaleze in ma-sini. India este o piata unica, intrucat masinile sub 10.000 de dolari au acaparat, anul trecut, 70% din vanzari“, a afirmat Paul Newton, expert auto la grupul de cercetari „Global Insight“.

In 2004, s-au vandut mai mult de un milion de masini in India, sporirea numarului de automobile vandute fiind stimulata de veniturile in crestere ale populatiei si de imprumuturile acordate de banci pentru achizitionarea de autovehicule.

Ambitiile constructorului indian de a realiza o masina extrem de ieftina au fost puse sub semnul indoielii de catre companiile auto rivale. Una dintre aceste companii rivale este Maruti Udyog, cel mai mare producator de masini din India. Maruti Udyog produce acum cea mai ieftina si mai bine vanduta masina de pe piata indiana, M800, care costa in jur de 4.000 de euro.

In 2003, Tata Motors a realizat un parteneriat cu britanicii de la MG Rover, care comercializeaza o masina indiana redenumita CityRover. Dar masina a fost considerata de critici drept lipsita de rafinament, si, in consecinta, nu s-a putut vinde pe scara larga.

Purtatorul de cuvant al companiei Tata Motors a declarat ca nu se intentioneaza comercializarea acestui model ieftin pe piata britanica.