Desi industria farma este una dintre cele mai putin afectate de criza globala actuala, MedLife isi adapteaza strategia la conditiile economice actuale astfel: pune in stand by construirea celor trei spitale pe care la anuntase, concentrandu-se pe extinderera retelei de clinici, si are in plan achizitionarea unor operatori atat in tara, cat si pe piata din Capitala, a declarat Mihail Marcu (foto), presedintele furnizorului de servicii medicale private.
“In 2009 vom deschide inca doua hyperclinici, una in Iasi si una in Capitala, in zona Iancului, deoarece investitia in clinici este una care se amortizeaza foarte repede in timp ce investitia intr-un spital se amortizeaza in foarte multi ani”, a declarat reprezentantul MedLife, care crede ca si ceilalti jucatori vor renunta pentru moment la deschiderea unor spitale.

“Deschiderea unui spital este o investitie foarte mare, iar in criza actuala de lichiditati, toti operatorii isi vor indrepta investitiile spre segmentele care aduc profit intr-un timp foarte scurt, spitalul fiind o investitie pe termen lung”, completeaza el.

Avand in vedere ca a renuntat, pentru moment, la inaugurarea de spitale, MedLife are in prezent lichiditatile care urmau sa fie investite in aceste spitale, lichiditati care vor fi indreptate si spre achizitionarea unor operatori atat de pe piata bucuresteana, cat si din tara. “Am facut deja cateva oferte si asteptam raspunsuri. In tara vom achizitiona primul sau cel de-al doilea jucator din orasul respectiv, iar in Capitala am facut oferte de preluare si unor jucatori foarte importanti”, mai declara Marcu.

Aceasta spune ca mai astepata si atunci cand vine vorba de achizitionarea de locatii pentru viiotarele clinici MedLife.” Preturile terenutilor au inceput deja sa scada spectaculos, dar cred ca in lunile februarie- martie 2009 acestea vor ajunge la cel mai scazut nivel”, afirma Marcu. Un alt aspect care este in favoarea construirii de noi clinici este scaderea inregistrata de piata constructiilor.

Oficialul MedLife considera ca Romania va fi foarte afectata, anul viitor, de actuala criza financiara. “Anul viitor va fi unul foarte dificil pentru Romania, de aceea nu ne asteptam la cresteri spectaculoase ale cifrei de afaceri, ci la stagnari. Cred ca varful crizei in Romania va fi in tomana anului viitor”, considera el.

Pentru 2008 aceasta estimeaza o cifra de afaceri 22 mil. euro. “In primele 9 luni ale anului am inregistrat cresteri de 75%, insa urmeaza o perioada de stagnari”, afirma Marcu. In prezent, 45% dintre clinetii MedLife sunt abonati, majotitate corpotate, in timp ce 55% reprezinta segmental de retail.

Acesta estimeaza ca in 2008 piata serviciilor medicale private va atinge valoarea de 350-370 mil. euro.

Cea mai recenta hyperclinica deschisa de MedLife este Hyperclinica MedLife Favorit, situata in Drumul Taberei, cea de-a treia clinica de mari dimesiuni din Bucuresti, si cea de-a patra in total. Investitia in aceasta noua unitate s-a ridicat la 1 mil. euro. “Am ales Drumul Taberei pentru a deschide o noua Hyperclinica MedLife in Bucuresti, avand in vedere solicitarile clientilor nostri ce au sedii sau filiale in zona de vest a Capitalei, dar si cererea crescuta pe segmentul de retail si numarul mare de locuitori din zona - peste 300.000 de personae”, explica Marcu alegerea acestei locatii.

Hyperclinica Favorit va deservi un numar de 500 de pacienti pe zi, MedLife mizand pe o crestere cu 10% a numarului de abonati si 15% a pacientilor in general, ca urmare a deschiderii noii hyperclinici. De asemenea, MedLife estimeaza ca deschiderea noii hyperclinici din Drumul Taberei va aduce o crestere cu 7% a cifrei de afaceri a companiei.

In 2008 MedLife a mai inaugurat inca trei hyperclinici: Hyperclinica MedLife Unirii in Bucuresti, MedLab Cluj si Hyperclinica MedLife Timisoara. “Hyperclinica din Unirii a inregistrat rezultate foarte bune, insa cea din Timisoara functioneaza inca sub nivelul asteptarilor”, a mai spus reprezentantul companiei.

MedLife Favorit se intinde pe o suprafata de 1.000 de metri patrati si are 28 de cabinete medicale ce acopera numeroase specialitati medicale: analize de laborator, imagistica (ecografie 2D, 3D şi 4D, radiologie si osteodensimetrie), ORL, oftalmologie, dermatologie, ginecologie, pediatrie, psihologie, reumatologie, cardiologie, medicina interna, medicina muncii etc. Hyperclinica MedLife Favorit are 60 de angajati dintre care 37 sunt medici. Pana la sfarsitul acestui an numarul angajatilor MedLife va fi de peste 1.000 de peroane, conform celor declarate de Marcu.

MedLife are un numar de 130.000 de abonati din peste 1.300 de companii, iar pe segmentul clientilor platitori per serviciu, MedLife a inregistrat o crestere de 72% in 2007 fata de anul anterior.

MedLife detine patru clinici de mari dimensiuni: Hypeclinica MedLife Grivita, Hypeclinica MedLife Unirii, Hyperclinica MedLife Favorit, Hyperclinica MedLife Timisoara si doua centre medicale. MedLife mai opereaza cinci laboratoare medicale si o clinica de psihiatrie – MindCare. In tara, MedLife detine un centru medical si un laborator in Cluj-Napoca si ofera clientilor sai aceleasi servicii medicale prin intermediul celor 120 de clinici si centre medicale partenere din reteaua NetLife. Incepand cu luna octombrie 2006, IFC este actionar al MedLife cu o pondere de 20%.

Principalii jucatori de pe piata locala de medicina privata sunt MedLife, Centrul Medical Unirea, Sanador, Medsana, Romar si Medicover.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri