Capacitatile de productie pentru modelul Logan (foto) sunt utilizate la maxim, astfel ca Renault ar putea decide sa aprovizioneze pietele din estul Europei de la uzinele de asamblare din afara Romaniei, cum ar fi cea din Maroc, informeaza Mediafax. Alain Dassas, vicepresedinte senior al producatorului auto, a declarat, intr-o teleconferinta cu analistii pe tema rezultatelor semestriale ale Renault, ca grupul are in vedere sa acopere cererea ridicata pentru Logan dupa deschiderea noilor fabrici din Rusia, Maroc si Columbia. „Intentionam sa exportam masini produse in Maroc catre tarile est-europene“, a spus Dassas.

El a apreciat insa ca este prea devreme sa fie luata in discutie suplimentarea numarului de 25.000 de autoturisme Logan prevazute pentru livrare in acest an in Europa Occidentala. „In Occident au fost vandute toate autoturismele Logan disponibile la dealeri, asa incat cred ca cererea depaseste cota alocata. Pe de alta parte, trebuie sa admitem ca ne confruntam cu o problema legata de capacitatea de productie insuficienta si in consecinta politica alocarilor are in vedere in special cererea din Europa de Est, chiar daca si pietele occidentale sunt importante pentru noi“, a spus vicepresedintele Renault.

El a reamintit ca Logan a fost dezvoltat pentru pietele est-europene si pentru tarile in curs de dezvoltare, unde cererea este mai mare decat in Occident. Potrivit oficialului Renault, Logan va concura pe piata occidentala, in principal cu autoturismele second-hand, insa nu cu cele de productie mai recenta, ci cu modelele mai vechi.

Modelul Logan, produs la uzina Dacia detinuta Renault la Pitesti, a fost lansat in luna septembrie a anului trecut. Automobile Dacia a atins, in luna iulie, nivelul de 100.000 de autoturisme Logan construite din momentul inceperii fabricatiei, in iunie 2004.