Exportul pe piata auto a inregistrat cea mai spectaculoasa crestere, respectiv de 157%. In plus, exportul de autoturisme s-a triplat fata de primele sase luni din 2004, de la 8.241 la 24.422 unitati. Sustinerea a venit din partea Dacia, care a inceput sa vanda modelul Logan pe numeroase piete externe, inclusiv in tari din Uniunea Europeana. Astfel, luna iunie a stat sub semnul lansarilor Logan in Franta, Germania si Spania. Iar succesul Logan a fost semnificativ: in prima saptamana de la lansare, numai in Franta au fost vandute 5.000 de unitati.

Desi nu este un vehicul frumos, dupa cum si producatorii sai o recunosc, specialistii din piata auto “prezic” sanse reale de succes pe piata germana, unde se asteapta vanzari anuale de 3.000 de unitati. Producatorul de la Pitesti insa nu se opreste aici. Intre octombrie 2005 si ianuarie 2006 Dacia Logan va fi lansata si pe alte piete vest europene cum sunt Belgia, Elvetia, Olanda, Italia si Austria. “Daca Logan se va vinde bine in Franta, ne putem imagina ca peste doi-trei ani, sub marca Dacia, va fi lansat un nou model, «Loguna»”, este de parere Neil King, analist in cadrul Global Insight.

Doar ca grupul Renault continua extinderea. Compania a anuntat recent ca va face o investitie in Romania de peste 215 milioane de euro prin care la fabrica de la Pitesti vor fi produse cutii de viteza destinate exclusiv exportului. Cutiile de viteze vor echipa vehiculele Renault si Nissan si vor fi exportate in Franta, Anglia, Turcia, Spania, Japonia, Coreea si Mexic. Fabrica va produce 2.000 de cutii de viteza pe zi, iar ulterior se va ajunge la o capacitate de productie de 1 milion de cutii de viteza pe an. Proiectul va fi realizat pe o suprafata de 35.000 de metri patrati, de catre o echipa franco-romana. Numarul de locuri de munca nou create este de aproximativ 650. Pentru realizarea investitiei Renault din Romania, s-a stabilit ca ajutorul de stat ce poate fi oferit grupului este de aproximativ 17% din valoarea totala a acesteia.