Investitiile AMCRomania au demarat din 2007 si au insumat 15 milioane de euro, bani cu care au fost construite 2 facilitati de productie la Bucuresti si Iasi.

In prezent, AMCRomania beneficiaza de o capacitate de productie de 3 ori mai mare fata de momentul 2007, de dinaintea demararii investitiilor.

Gratie noilor capacitati de productie, 70 de procente din cifra de afaceri din 2008 a AMCRomania a fost generata prin productie interna. Restul de 30 de procente din cifra de afaceri a fost obtinut din importuri de la subsidiarele Grupului ArcelorMittal Construction din Europa.

“Datorita punerii in functiune a mai multor linii de productie, vom creste ponderea pe segmentele pe care activam chiar daca piata va scadea. Pentru 2009 am bugetat cresterea cifrei de afaceri spre 40 mil. euro, adica o crestere de aproximativ 30 de procente fata de anul acesta” considera Marian Pirvu, director general AMCRomania.

Cel mai dinamic sector de business pentru AMCRomania in 2008 a fost divizia Arcald cu 50 de procente din cifra de afaceri, urmat de Arval cu 33 de procente si Armat cu 17 procente.

Citeste si:

Pe o piata care stagneaza, cel mai scump proiect furnizat de Divizia Arclad in 2008 a fost un complex de hale industriale in valoare de 650.000 de euro, dintr-un total de 28 de lucrari furnizate. “Materia prima are o pondere de peste 80 de procente in cadrul costului de productie, iar cresterea pretului la otel si poliuretan din prima parte a lui 2008 a avut un impact important asupra pietii. Pentru 2009 inca nu am primit preturile la materie prima, insa scaderea cererii va conduce la preturi in descrestere pentru materii prime si materiale”, considera Marian Pirvu.

Divizia Arval a AMCRomania – care se ocupa de gestionarea proiectelor speciale – a realizat in 2008 proiecte pentru fabrici de preparate de carne, showroom auto etc. “Am lucrat in mare parte pentru clienti finali, birourile de arhitectura sau firme de consultanta asta pentru ca prin Divizia Arval oferim solutii personalizate pentru structuri, fatade si acoperisuri. Cresterea pe care o asteptam in perioada urmatoare pe zona solutiilor oferite de Arval, va fi similara cu boom-ul de acum 5-6 ani, de dupa aparitia primului supermarket pe structura metalica din Bucuresti”, declara Marian Pirvu.

Divizia Armat a AMCRomania a vandut in 2008 – pana in noiembrie – 430.000 de mp de tigla metalica, suma de peste 207 % fata de 2007. “Tiglele speciale – premium – Armat reprezinta aproximativ 30 de procente din totalul cifrei de afaceri a Armat. Nu exista insa in piata o tendinta in sensul cresterii zonei premium” considera Marian Pirvu. Alte 20 de procente din rulajul Diviziei Armat au fost generate de elementele de finisaj sau de scurgere.

“Sectorul constructiilor este legat direct de investitii, deci, dincolo de orice previziune de business, este foarte important volumul investitiilor pe care Romania il va atrage anul viitor” declara Marian Pirvu.

Arcelor Mittal Construction Romania a incheiat anul 2007 cu o cifra de afaceri de 25 de milioane de euro. AMCR este prezent pe piata din Romania prin trei divizii: Armat, Arclad si Arval.