Conform analistilor de research, piata mondiala a dulciurilor este evaluata la 70 de miliarde de euro, si creste cu aproximativ 5% pe an. Pentru aceasta valoare, corespund 12 milioane de tone de dulciuri, incluzand cicolata si zaharoasele, cu un volum in crestere cu peste 3% pe an.

In Romania consumul de ciocolata pe cap de locuitor se situeaza putin sub valoarea de doua kilograme pe an in timp ce in unele tari occidentale consumul este de 8-10 kg pe cap de locuitor pe an.

Potrivit datelor furnizate de companie, Wawel Romania intentioneaza ca in 2009 sa se integreze in marile retele de retail si cash and carry, precum si in toate magazinele reprezentative din orasele cu peste 10.000 de locuitori, la nivel national.

Tot in 2009, compania urmareste obtinerea unei cote de cel putin 1% din piata totala de ciocolata, ceea ce inseamna echivalentul a 8%-10% din sectorul premium.

In prezent, produsele Wawel se gasesc in aproximativ 200 de magazine din Bucuresti si in altele din zece judete din tara. Compania colaboreaza in Romania cu doua companii mari din domeniul import si distributie, respectiv Sitel Group si Rocon Distribution 2000.

Citeste si:

Compania poloneza are produse dedicate pe majoritatea pietelor, venind aici cu cea mai vasta gama de produse sugar – free (cu inlocuitori de zahar), deja prezenta in cateva retele internationale ce opereaza si in tara noastra, cum ar fi Metro, Cora, Billa.

Wawel SA este unul din cei mai mari producatori de ciocolata din Polonia, are sediul in Cracovia si este specializat in producerea si vanzarea unei game largi de produse din ciocolata. Aceasta cuprinde gama de dulciuri fara zahar (sugar-free) si alte produse cu retete speciale, cum ar fi cele cu crema din lichior de oua, crema de castane, ciocolata 90% cacao, prune in ciocolata.

In prezent, Wawel are puncte de desfacere in Europa, Asia, Orientul Mijlociu si America de Nord. In 2006, compania a deschis cea mai moderna fabrica de ciocolata din Europa, cu 24 de linii tehnologice de productie, iar recent, Wawel a achizitionat o fabrica de dulciuri in Lasoschy (Ucraina).

Cifra de afaceri a companiei a fost 100 milioane de dolari anul trecut, iar pentru 2008 estimeaza o crestere cu 10% pana la 110 milioane de dolari.