Potrivit reprezentantilor companiei, in prezent, in piata se afla deja 203 astfel de unitati, 90% din acestea in Ardeal si 10% in restul tarii. Acestia mai spun ca la sfarsitul anului 2009 ponderea trebuie sa arate astfel: 60 % vor fi in Muntenia si restul in Ardeal.

"Un siloz de 2,5 m depoziteaza intre 13-24 tone de material, care poate fi transportat pneumatic 18 etaje pe verticala. Solutia este ecologica, mai ieftina si mai rapida de 5 ori decat sistemul clasic, utilizat pe scara larga la noi, dar care in tarile occidentale este deja uitat", sustine proprietarul AdePlast, Marcel Barbut.

Acesta spune ca in 2009, compania se va concentra pe educarea pietei in sensul folosirii silozurilor pe santiere. Barbut mai spune ca politica de vanzari a AdePlast aprobata pentru 2009 prevede ca cei care folosesc silozurile sa primeasca la pachet silozul de transport, impreuna cu masina de tencuit sau masina de amestecat mortarul de zidarie.

AdePlast a vandut in 2008 in proportie de 30 de procente catre mass market, distribuitorii preluand 50 de procente din productie. Vanzarea prin silozuri a atins doar 20 de procente din total. "Prevedem ca silozurile vor ajunge la circa 60 de procente din volumul de vanzari in 2-3 ani, o pondere normala in Europa", mentioneaza Marcel Barbut.

Conform situatiei financiare la 9 luni, AdePlast a crescut cifra de afaceri cu 16% fata de anul trecut, cand pentru aceeasi perioada a fost inregistrata o valoare de 23,5 milioane euro. "Punerea in functiune a fabricii de mortare uscate din Ploiesti si fabricii de vopsele, tencuieli decorative si adezivi in stare umeda din Oradea ne face sa privim cu optimism anul 2009, chiar daca va fi unul foarte complicat", mai spune proprietarul AdePlast.

Citeste si:

AdePlast si-a dublat in 2008 capacitatile de productie printr-o investitie totala de 28 milioane de euro, fondurile fiind directionate pentru construirea unei noi fabrici de mortare uscate in Ploiesti si pentru unitatea de vopseluri din Oradea.

Adeplast a fost infiintata in 1994, in Oradea. In anul 1996 s-a produs o schimbare de actionariat prin intrarea lui Marcel Barbut ca asociat cu 20 % din partile sociale a firmei. Activitatea a fost inceputa cu productia de mortare adezive pentru placaje ceramice, ulterior gama diversificandu-se la gleturi, sape, pardoseli industriale si mortare mecanizate si, din 2008, vopsea si tencuieli decorative.

Din martie 2007, Marcel Barbut si-a marit participatia la 99,99% din partile sociale ale firmei. In 2008 compania a fost transformata in societate pe actiuni. Capacitatea totala de productie pentru sectorul mortarelor a ajuns in prezent la 700.000 de tone anual. Productia totala de vopsea, de tencuieli decorative si de adezivi speciali in stare umeda se ridica la 80.000 de tone.

La nivelul intregului grup activitatea de productie si distributie este sustinuta de 150 de angajati.

Compania detine peste 40 camioane de 40 de tone, cu prelata, masini cu macarale pentru livrare directa pe santiere si peste 27 ciment-trucks de ultima generatie pentru transportul materiei prime vrac si a materialelor destinat silozurilor mobile.