In cadrul startegiei globale de protectie a mediului inconjurator, CitroŽn dezvolta de mai multi ani o paleta de solutii eficiente. Acestea se traduc printr-o comercializare in unele tari a vehiculelor electrice Berlingo, a vehiculelor cu gaz natural (GNV) cum ar fi Jumper sau cu GPL precum Berlingo.

Volum sonor zero

Experienta acumulata in domeniul vehiculelor electrice, inca din anul 1989, cu modelul C15, C25 si AX, CitroŽn propune o gama de vehicule electrice complete si adaptate cererii.

Aceasta se bazeaza, in special, pe modelul Saxo si anume pe versiunile VP si VU si pentru modelul Berlingo, versiunile VU. Intercalate intr-o gama la limita vehiculelor termice, aceste vehicule aduc cu sine solutii recunoscute in cautarea diminuarii impactului nedorit al automobilului asupra mediului inconjurator. Emisiile de CO2 ale acestora sunt nule si nivelul lor sonor este aproape zero.

Saxo detine un motor cu o putere maxima de 20 kW de 1.600 la 5.500 tr/mn pentru un cuplu de 127 Nm de 0 la 1.600 tr/mn. Cu o viteza maximade 91 km/h, autonomia sa este de aproape 80 km pe un ciclu mixt normalizat. Reincarcarea se efectueaza la o priza de 16A (220 V). Sarcina sa utila este de 300 kg (315 la 5 usi) si volumul util de 318 litri (950 in versiunea Entreprise) oferindu-i prestatii neasteptate.
Berlingo integreaza un motor de o putere de 28 kW de 1.600 la 5.500 tr/mn pentru un cuplu de 180 Nm de 0 la 1.600 tr/mn. Viteza sa maxima este de 95 km/h cu o autonomie de 95 km in ciclu mixt normalizat. Cu aceasta motorizare Berlingo prezinta o sarcina utila de 500 kg si pastreaza volumul util de 3 m3, identic pentru versiunile cu motoare termice.

Citeste si:

Respect pentru mediul inconjurator

CitroŽn propune pentru modelul Jumper 2.0i o versiune cu bicarburant benzina/GNV. Aceasta oferta va fi extinsa anul acesta prin comercializarea modelelor Saxo si Berlingo 1.4i GNV. Aceste versiuni raspund unui dublu obiectiv de respect al mediului inconjurator si de reducere a costurilor de exploatare pentru administratiile regionale si pentru firmele care dispun de vehicule specializate in exploatare (utilizare urbana, servicii aeroportuareÖ).
De fapt compozitia chimica a GNV contine de doua ori mai putini atomi de carbon decat benzina, garantie a unor emisii de CO2 foarte mult reduse. In plus GNV nu elimina nici oxizi de sulf, nici plumb si nici particule.

Cu o utilizare simpla modelul Jumper GNV functioneaza cu gaz natural. Comutarea la utilizarea pe benzina se face in mod automat atunci cand rezervorul de gaz este gol.

Autonomia suplimentara adusa de rezervorul de gaz este de 270 km (pe un ciclu mixt normalizat cu vehiculul semiincarcat) pentru o capacitate totala a rezervorului de 160 litri.

Injectia cu gaz se face direct in chiulasa prin intermediul a patru injectoare specifice. Aceasta injectie multipunct secventiala permite optimizarea consumului, asigurand performante bune cu mentinerea unui confort sporit al condusului.
Cele trei rezervoare "butelii" sunt plasate acum sub plafon (si nu in interiorul autoutilitarei furgon). Aceasta implantare prezinta doua avantaje importante. Mai intai volumul de incarcare ramane neschimbat fata de versiunea pe benzina, si apoi centrul de greutate al modelului Jumper este mai jos, ceea ce influenteaza pozitiv tinuta de drum.