Compania Leoni a anuntat ca isi va ajusta productia de la cele doua unitati productive din judetul Arges, pentru a se adapta la scaderea dramatica a cererii inregistrate in industria auto.

Potrivit unui comunicat de presa remis de Leoni, compania trebuie sa-si reduca in consecinta capacitatea de productie din ratiuni de logistica si randament si ia in considerare inchiderea fabricii din Mioveni pentru a putea pastra locurile de munca existente in Pitesti. De asemenea, si fabrica din Pitesti urmeaza sa-si ajusteze nivelul de productie la cererea diminuata, prin masuri de reducere temporara a fortei de munca.

Procesul de inchidere a fabricii din Mioveni ar urma sa fie finalizat cel tarziu in iunie 2009. Pana atunci, productia, care deja s-a redus drastic in decembrie si care s-a oprit la sfarsitul anului, nu ar mai fi reluata.

Odata cu inchiderea fabricii, cei aproximativ 230 de angajati ar urma sa fie disponibilizati conform planului de concediere colectiva. Contractele de munca pe perioada determinata ar urma sa nu mai fie prelungite.

Angajatii de la Leoni s-au aflat in somaj tehnic in perioada 11 decembrie 2008 – 11 ianuarie 2009 - la fel ca si salariatii de la uzina Dacia - si au revenit la serviciu luni, 12 ianuarie. Potrivit liderului de sindicat de la Leoni Mioveni, Florica Vasilescu, oamenii s-au intors la munca doar pentru o zi, pentru ca au intrat din nou in somaj tehnic incepand de marti, 13 ianuarie, pana in 28 februarie. Cei 230 de salariati sunt platiti cu 80% din salariu si nu beneficiaza de tichete de masa, pentru ca acest lucru nu este stipulat in contractul colectiv de munca.

"Vineri am fost solicitati sa ne intalnim pentru o comisie paritara in legatura cu programul de lucru. Au venit cu niste hartii si ne-au spus ca nu mai sunt comenzi si, daca Dacia nu se redreseaza, noi nu mai avem pentru cine sa producem. Acum vor aplica restructurarea colectiva. Cei 230 de salariati de la Leoni Mioveni se afla in somaj tehnic pana in data de 28 februarie si exista posibilitatea prelungirii perioadei de somaj tehnic. Inca nu s-a anuntat data la care se va inchide fabrica. Cert este ca, daca Dacia nu se redreseaza, noi nu vom fi salvati" a declarat Florica Vasilescu, lider sindical Leoni Mioveni.

Citeste si:

Liderii sindicali de la Mioveni sunt nemultumiti de decizia conducerii. "Nu se actioneaza corect fata de salariatii de aici. Au facut tot felul de aranjamente ca sa scape de noi. Criza asta a venit ca o manusa pentru ei pentru ca vor sa-i protejeze pe salariatii de la Pitesti" a mai afirmat Florica Vasilescu.

Angajatii de la Leoni Mioveni sunt reprezentati in relatia cu patronatul de Sindicatul Automobile Dacia. Liderii SAD au anuntat, in timpul mitingului de marti, ca vor incerca sa-i ajute pe colegii de la Leoni Mioveni. "Nu putem sa-i lasam asa pe colegii de la Leoni Mioveni. Daca suntem uniti, putem sa-i ajutam. Solicitam conducerii de la Dacia programe ferme", a afirmat liderul SAD, Nicolae Pavelescu.

Potrivit reprezentantilor SAD, incepand de joi vor avea loc discutii si comisii paritare la mai multe firme furnizoare ale uzinei Dacia pentru a se stabili programul de lucru. "In mod normal, principalii furnizori lucrau in ritm cu Dacia. Marea majoritate produc pentru uzina si doar o parte au contracte si cu altii", a precizat viceliderul SDA Ion Iordache.

Principalii furnizori pentru Dacia ai caror salariati sunt reprezentati de SAD sunt Leoni Mioveni, Leoni Pitesti, Johnson Control, Euro APS, Cortubi, Metal Impex, Maxiro, Piroux SRL, Matrice Dacia, Presate Dacia, Eurest SRL si A.S.I. (furnizor punti).

Uzina Dacia si-a intrerupt productia de mai multe ori in ultimele luni, ca urmare a scaderii pietelor auto. Angajatii uzinei s-au aflat in somaj tehnic in perioadele 30 - 31 octombrie, 13 - 14 noiembrie, 20 noiembrie - 7 decembrie, 11 decembrie 2008 - 11 ianuarie 2009 si vor intra din nou in somaj tehnic in perioada 26 ianuarie - 8 februarie.