“Avem deja o retea de 24 de magazine, iar in mod normal un magazin trebuie sa acopere circa un milion de persoane, deci in momentul de fata putem spune ca acoperim toata tara”, a declarat Francois Oliver (foto), directorul general al Metro Cash & Carry Romania.

Acesta mai afirma ca doar in cazul in care se va ivi o locatie foarte buna la un pret convenabil, Metro ar putea fi interesat de marirea numarului de magazine.

In ceea ce priveste vanzarile retailerului german pe perioada Sarbatorilor de iarna, segmentul food a fost cel care a furnizat majoritatea veniturilor. “Chiar daca pe segmentul non-food s-a observat o usoara scadere in comparatie cu anii precedenti, vanzarile pentru produsele alimentare au crescut fata de 2007, explicatia fiind urmatoarea: pe fondul crizei financiare, clientii si-au indreptat lichiditatile pe care in alti ani le alocau produselor de uz indelungat catre cele alimentare”, mai declara seful Metro Cash & Carry Romania.

Singura reamenajare facuta de Metro Cash & Carry Romania anul acesta este cea a centrului de distributie din Voluntari, inceputa in urma cu 6 luni, care a necesitat o investitie de 4,7 milioane euro.

Prin noua organizare, Metro Cash & Carry Voluntari si-a extins suprafata de vanzare la 8.650 mp. Astfel, departamentul de vinuri este acum organizat pe podgorii si regiuni viticole, iar prezenta somelierului in aceasta zona este utila, acesta avand ocazia sa raspunda tuturor intrebarilor clientilor, legate de acest departament.

In plus, departamentul denumit Garden Center are destinata o suprafata de 266 mp, iar suprafata raioanelor Birotica si Media s-a extins cu aproximativ 75%, cu acces direct catre articolele din zona Office-Media. Totodata, suprafata raionului Menaj a crescut cu 40%, iar cea a raionului Congelate cu 28%.

"In noua formula, Metro Cash & Carry Voluntari reprezinta una dintre cele mai moderne locatii apartinand retelei de distributie Metro Cash & Carry Romania," a declarat directorul Operational Business Unit al Metro Cash & Carry Romania & Moldova, Vladimir Vava, care a adaugat ca in ciuda extinderii retelei pe plan natioanal, tot centrele de distributie din Capitala raman cele mai profitabile.

Citeste si:

Potrivit acestuia, magazinul Metro Voluntari este primul centru de distributie al retelei de cash&carry din Romania, unde a fost creata o zona in care sunt oferite solutii complete pentru dotarea birourilor (mobilier adaptat spatiului clientului, calculatoare, servere si laptopuri configurate la cerere, solutii de copiere, imprimare si personalizare, solutii pentru gestiunea magazinelor, restaurantelor si hotelurilor, comunicatii mobile de voce si date, precum si un sortiment complet de consumabile de birou).

Metro Cash & Carry este reprezentat in 29 de tari cu peste 600 de magazine cash&carry. Cu peste 100.000 de angajati, la nivel mondial, compania a atins vanzari de 31,7 miliarde euro.

Metro Cash & Carry este o divizie de vanzari a Metro Group, unul dintre liderii comertului la scara mondiala. In anul 2007, vanzarile Metro Group au atins cifra de 64 miliarde euro.

Compania numara aproximativ 290.000 de angajati si opereaza in peste 2.100 de locatii din 32 de tari.
Partea operationala a afacerii este desfasurata de diviziile de vanzari care opereaza independent pe piata: Metro/ Makro Cash & Carry; hipermarket-urile Real; Media Markt si Saturn – lider pe piata bunurilor electronice si electrocasnice din Europa si magazinele universale Galeria Kaufhof.

Metro Cash & Carry Romania este o parte integranta a Metro Cash & Carry International. Metro Cash & Carry s-a lansat oficial in Romania in luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distributie din Bucuresti.

In prezent, reteaua de magazine numara 24 de centre de distributie: in Bucuresti - 4 centre (Militari, Voluntari, Berceni si Baneasa), in Brasov, Constanta si Timisoara cate doua centre si cate un centru in fiecare din urmatoarele orase: Cluj, Bacau, Iasi, Craiova, Baia Mare, Galati, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Suceava, Pitesti, Tg. Mures, Arad si Deva.

Metro Cash & Carry Romania este implicata activ in implementarea si dezvoltarea aceluiasi concept de vanzare si pe piata din Republica Moldova, unde in prezent opereaza cu trei centre, doua dintre ele fiind in Chisinau, iar al treilea in orasul Balti.