73% dintre romanii cu virste cuprinse intre 18 si 65 de ani au consumat dulciuri in decursul a patru saptamini, conform unui studiu Daedalus. In medie, fiecare dintre consumatori a mincat doua-trei tipuri de dulciuri, adica tablete, batoane sau bomboane de ciocolata, napolitane ori prajituri preambalate, batoane de cereale sau prajituri pe baza de lapte, cu o frecventa de doua-trei ori pe saptamina. Cel mai des ajung pe mesele iubitorilor de dulciuri deserturile pe baza de lapte, 21% dintre orasenii cu virsta peste 18 ani consumind, in medie, acest gen de produs de 2,6 ori pe saptamina. Batoanele si tabletele de ciocolata se maninca de 2,3, respectiv 2,2 ori pe saptamina. La polul opus se situeaza prajiturile preambalate, frecventa de consum fiind, in medie, de 1,7 ori pe saptamina.

Ce se consuma

54% dintre romani prefera tabletele de ciocolata, in timp ce 41% consuma de obicei napolitane preambalate, iar 37% bomboanele de ciocolata. Cel mai putin se maninca insa batoanele de cereale si prajiturile preambalate, doar 11% si respectiv 19% dintre orasenii cu virste cuprinse intre 18 si 65 de ani achizitionindu-si in ultimele saptamini astfel de dulciuri.

Citeste si:

Cine consuma

Potrivit studiului Daedalus, cei mai mari consumatori de dulciuri sint tinerii si femeile. Astfel, 88% dintre romanii cu virste intre 18 si 24 de ani au consumat in decursul a patru saptamini dulciuri si, in special tablete (72% fata de 54% media la nivelul oraselor din tara). Gradul cel mai scazut de penetrare a dulciurilor a fost constatat in rindul persoanelor cu virste intre 55 si 65 de ani, doar 37% dintre acestia declarind ca au mincat tablete de ciocolata in ultima luna, fata de media inregistrata care se ridica la 54%. Si mai putini, adica 17% fata de 25% cit este media, au consumat batoane de ciocolata. In ceea ce priveste situatia de consum pe sexe, 79% dintre femei fata de 66% dintre barbati au consumat dulciuri in ultima luna. Din studiu a mai reiesit ca nivelul consumului de dulciuri nu depinde de venituri: penetrarea dulciurilor este aproximativ aceeasi atit in rindul persoanelor cu venituri ridicate, cit si in rindul celor cu venituri medii sau scazute.