Petrolul a ajuns la preturi uriase, duble fata de anul trecut. Acest lucru a determinat cresterea substantiala a pretului la carburanti. Chiar si americanii care aveau cele mai mici preturi la combustibilii auto resimt socul petrolier. In consecinta, atat consumatorii, cat si producatorii isi indreapta atentia spre masini care sa consume cat mai putin. O data ce ideile tehnologice in ceea ce priveste motoare mai economice s-au cam epuizat, a venit vremea autovehiculelor hibrid (cu motoare pe benzina sau motorina si motoare electrice) sa fie in topul masinilor economice.

Grupurile DaimlerChrysler si General Motors au parafat, recent, un acord pentru dezvoltarea unei noi tehnologii destinate vehiculelor hibrid, a declarat, un purtator de cuvant al GM, citat de Reuters. GM va utiliza pentru prima oara sistemul spre sfarsitul anului 2007, la vehiculele de teren Chevrolet Tahoe si GMC Yukon. Chrysler va lansa la randul sau o versiune hibrid a vehiculului Dodge Durango.

Sistemul hibrid dual, adaptat dupa tehnologia utilizata de GM la unele autobuze aflate in circulatie in Statele Unite, inseamna echiparea unui vehicul cu un motor electric si cu unul conventional. Noutatea adusa de tehnologia folosita de GM este faptul ca motoarele electrice permit utilizarea unui motor conventional mai mic, ceea ce va face noul sistem mai ieftin decat tehnologiile hibrid ale firmelor rivale. Bateriile electrice pe baza caruia merge motorul electric se reincarca automat in timpul franarii.

Sistemul poate fi folosit pe o gama larga de autovehicule si asigura o economie de combustibil de 25%.

Acest acord consfinteste colaborarea dintre GM, cel mai mare producator de automobile din lume, si grupul germano-american DaimlerChrysler, aflat pe pozitia a cincea, impotriva producatorilor japonezi rivali Toyota Motor si Honda Motor, care s-au lansat deja pe piata sistemelor hibrid. Cel mai popular automobil hibrid existent pe piata este modelul Prius, produs de compania Toyota, unul dintre cei mai mari producatori de autovehicule din lume. Aceasta a lansat, pentru prima oara, in 2003, un automobil hibrid numit Prius care functioneaza pe baza de energie electrica si benzina si care este comercializat la preturi de sub 20.000 de dolari. El consuma in medie doar cinci litri la suta de km, fata de opt litri pentru un automobil clasic.

Inca de la introducerea sa pe piata, vanzarile Prius in Europa au fost estimate la 8.500 pentru anul in curs. Pentru 2005, tinta vanzarilor a fost stabilita la 15.000 de unitati pentru Europa, in timp ce o crestere a capacitatii de productie va permite ca 180.000 de masini sa fie vandute la nivel mondial.

Modelul hibrid Toyota Prius a devenit un succes atat de mare in Statele Unite, incat compania-japoneza a introdus acest tip de motor si pentru marca premium Lexus.

Citeste si:

Toyota Prius, masina hibrid, consuma doar 5 litri la suta de kilometri

In septembrie anul trecut a fost lansat la Paris noul Lexus RX400h Sports Utility Vehicle (SUV). Lexus are un motor clasic de 3,3 litri V6 (benzina) care dezvolta 286 de CP si doua motoare electrice, unul amplasat in fata, iar celalalt in spatele automobilului.

Vicepresedintele Toyota/Lexus of America, James Rosenstein, a declarat ca automobilul va putea parcurge 100 de kilometri cu doar 8 litri de benzina, ceea ce reprezinta o cifra buna pentru o masina de asemenea dimensiuni.

Si alti producatori incearca sa urmeze exemplul "hibrizilor" de la Toyota. Cel mai de temut concurent este conationalul Honda, iar in Europa este Peugeot.

Unii dintre producatori nu mai inoveaza in acest domeniu, ci preiau ce le ofera altii. "Le-am vandut licente celor de la Ford si Nissan si mai avem contracte cu unele companii mai putin importante", a declarat Rosenstein.

Ford deja s-a orientat spre productia de autovehicule cu motoare hibrid. Cei de la Ford au lansat modelul C-Max cu propulsor pe baza de hidrogen, precum si masina de teren hibrida Ford Escape Hybrid, care este si primul vehicul hibrid produs in America de Nord. Fata de modelul clasic, Ford Escape Hybrid consuma mai putin cu 6,5 litri la100 km in traficul extraurban si cu 7,5 litri la100 km in cel urban.