Analizele elaborate in cadrul proiectului privind Politica Industriala pe urmatorii doi ani arata ca sectorul confectiilor de imbracaminte se confrunta cu constrangeri greu de depasit, intre care se numara "dependenta de materii prime si accesorii care nu se produc in tara" si "mentinerea creditelor scumpe necesare actiunilor de modernizare a societatilor comerciale". De asemenea, ponderea mare a productiei in regim de procesare activa (lohn) "poate lasa descoperite capacitati importante, in cazul transferarii acelor fluxuri catre piete cu o forta de munca inferior retribuita". Intre punctele slabe ale acestui sector, expertii au identificat "lipsa retelelor proprii de desfacere a produselor pe piata interna, intreruperea legaturilor pe orizontala cu furnizorii interni de tesaturi si lipsa de preocupare pentru recastigarea pozitiilor detinute pe piata Federatiei Ruse". O alta consecinta a faptului ca lohnul a capatat proportii semnificative consta in "limitarea posibilitatilor de crestere din surse proprii a capitalului de lucru". Ca oportunitati pentru relansarea firmelor din sectorul de confectii, autorii studiului au remarcat "realizarea de serii scurte, adresate unui anumit segment de populatie", si "dezvoltarea activitatilor de design vestimentar". Industria romaneasca a confectiilor de imbracaminte, care a atras investitii de aproape un miliard de euro in ultimii 14 ani, detine o pondere de 21% din exporturile economiei nationale si de 3,5% din Produsul Intern Brut.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri