Pentru 2009, reprezentantul Sarcom estimeaza o cifra de afaceri similara celei din 2007, cand a raportat 27.300.932 lei. "Vanzarile vor scadea, la fel de sigur, incasarile vor fi mai greoaie, dar suntem pregatiti, mai ales ca nu avem nevoie de finantari suplimentare in acest an. Sarcom va creste preturile cu 5%, din cauza cursului leu/euro, insa daca materiile prime se vor ieftinii vom scadea preturile", a spus Marinica Potop, potrivit NewsIn.

Anul trecut compania a comercializat lacuri si vopsele numai in Romania, vanzarile in retail reprezentand 85% din total. Segmentul de vopsea lavabila a avut 57 de procente din cantitatea vanduta.

Sarcom si-a sporit anul trecut productia de lacuri si vopsele cu 1,63% fata de anul precedent, iar pentru 2009 preconizeaza sa vanda 12.500 tone. Capacitatea totala de productie a fabricii este de peste 25.000 tone pe an.

Pentru 2009, compania are in plan sa lanseze cel putin trei produse noi, dar care nu necesita cheltuieli mari in utilaje, ci mai mult in cercetarea si lansarea produselor pe piata. De asemenea, va desfasura campanii de promovare pentru marcile Sticky si Coral. Sarcom va diminua anul acesta bugetul de training pentru angajati cu 33% fata de anul trecut, alocand doar 100.000 lei.

Directorul general al Sarcom estimeaza ca valoarea totala a pietei locale de lacuri si vopsele nu a depasit 120-130 milioane euro in 2008, iar anul acesta sigur va scadea, o previziune optimista fiind o reducere cu 10-20%, iar o previziune pesimista cu 30-40%.

"Piata este in scadere destul de mare. Nu cred ca vom putea depasi prea repede momentul din punct de vedere psihologic. In Romania este mare nevoie de constructii, dar populatia este blocata psihic si toata lumea asteapta. Probabil ca in domeniul comertului industrial scaderea va fi mai mica, dar din pacate acolo se consuma putine produse de finisare", a adaugat Marinica Potop.

Compania detine, conform propriilor estimari, o cota de piata de 9,9% pe segmentul vopselelor lavabile de interior, de 13,4% pe cel de vopsele lavabile de exterior si 5,3% din piata emailurilor pe baza de solventi. Per total, directorul general Marinica Potop considera ca Sarcom are o cota de piata de 9%.

Sarcom a fost infiintata in 1993 si isi desfasoara activitatea intr-o unitate de productie situata langa Ramnicu Valcea, avand in prezent 103 angajati. Principalii competitori ai firmei pe piata locala a vopselelor sunt Fabryo, Policolor, Deutek, Kober si Atlas Corporation.